به گزارش روز دوشنبه ستاد انتخابات استان محمد ابراهیم الهی تبار در جلسه ستاد انتخابات گفت: رصد فضای انتخابات از حضور تمامی جریانات سیاسی فعال کشور در انتخابات حکایت دارد که بیانگر احساس امنیت برای فعالیت سیاسی از سوی این عرصه است.
وی افزود: این فضا را باید قدر دانست و برای استمرار آن با استفاده از ظرفیتهای قانونی و تامین امنیت تجمعات و سخنرانی ها در چارچوب قانون تلاش کرد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان اظهار کرد: بخشی از وظیفه مراقبت از فضای ایجاد شده بر عهده فعالان سیاسی است تا با دوری از تخریب و تاکید بر رقابتی سالم از این فضا محافظت کنند.
الهی تبار اضافه کرد: قانون درباره تخلفات انتخاباتی از جمله تخریب رقبا پیش بینی های لازم را داشته و انتظار می رود این قانون اجرا و کاربردی شود.
وی گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و شوراها بر اساس قانون محرمانه است و غیر از هیاتهای اجرایی کسی حق ورود به این موضوع را ندارد.
رئیس ستاد انتخابات استان افزود: باید در انتخابات، کرامت و حقوق شهروندی داوطلبان را حفاظت کرد و امانتدار رای مردم بود.
الهی تبار بیان کرد: قانون مبنای حرکت مجریان انتخابات و فصل الخطاب در تمام موارد است و انتخابات عاملی برای افزایش سرمایه اجتماعی و تضمین اقتدار کشور خواهد بود.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه 1396 برگزار می شود.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.