هادی پژوهش جهرمی جمعه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) افزود: بر اساس رشد شاخص ها، در سال 95 دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه اقتصاد استان حاصل شده است به طوری که بسیاری از صنایع کوچک و بزرگ استان احیا شده است.
پژوهش جهرمی اظهارداشت: همچنین بر اساس سایت بهینه یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت، فارس دومین استان در بهبود وضعیت شرکت ها، واحدها و کارگاه های راکد و نیمه فعال بوده است و در این زمینه میلیاردها تومان اعتبار از بانک ها به این واحدهای تولیدی اختصاص یافته و امروز این کارگاه ها فعال هستند.
او اضافه کرد: به عنوان مثال معدن چاه مرغی خرم بید که در گذشته به دلیل اختلافات حقوقی تعطیل بود، احیا و فعال شده و هم اینک با تعداد زیادی کارگر مشغول به کار است.
وی ادامه داد: در بخش اقتصادی واحدهای صنعتی استان نفس تازه کشیده اند اما این بدان معنا نیست که همه مشکلات در این زمینه رفع شده بلکه تا شرایط مناسب فاصله داریم.
** بهبود وضعیت اشتغال
معاون استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در حوزه اشتغال نیز این استان دستاوردهای خوبی را به دست آورد به گونه ای که در ابتدای سال 95 نرخ بیکاری فارس از متوسط کشوری بالاتر بود اما بر اساس آمار در حال حاضر میزان بیکاری در استان پایین تر از متوسط کشوری است که تامین اجتماعی استان فارس می تواند آمار دقیقی از اشتغال استان فارس برای علاقه مندان ارائه کند.
وی گفت: در بحث شرکت های دانش بنیان نیز در سال 95 ثبت شرکت های تولید علم استان فارس در کشور رشد 100 درصد داشتند که این استان در این زمینه نیز وضعیت مناسبی دارد.
** حوزه کشاورزی : تاسیس شهرک های گلخانه ای
پژوهش جهرمی افزود: در حوزه کشاورزی با وجود خشکسالی های متوالی استان فارس و مهاجرت از بسیاری از روستاهای استان، اقدام هایی صورت گرفته است که به دنبال آن در حال گذر از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی مدرن و آبیاری تحت فشار هستیم.
وی بیان کرد: بحث تاسیس شهرک های گلخانه ای نیز به عنوان جایگزین کشاورزی سنتی نیز در استان مورد توجه است که با این روش می توانیم تامین نیازهای استان فارس و دیگر استان های جنوبی کشور به مواد غذایی را پوشش دهیم و در زمینه تاسیس این شهرک ها گام های موثری برداشته شده است.
** حوزه امنیت : بهبود امنیت استان
معاون استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این استان از وسعت و پیچیدگی های خاصی برخوردار است اما در سال 95، مباحث حوزه امنیت در این استان به خوبی مدیریت شد.
پژوهش جهرمی اضافه کرد: وضعیت استان فارس در برخی از شاخص های امنیت از جمله سرقت در استان رو به بهبود است و در مباحثی مانند قاچاق کالا، گام های مهمی مانند الکترونیکی کردن فرایند انبارداری و صادرات و واردات و همچنین کشف مقادیر زیاد مواد مخدر برداشته شده است.
وی با بیان این که هم اینک 200 هزار نفر افغانی مجاز و غیر مجاز در استان فارس زندگی می کنند گفت: در سال 95 افزون بر 60 هزار نفر از اتباع غیر مجاز را به مرزهای شرقی منتقل و از استان طرد کرده ایم.
** حوزه سیاسی: همدلی احزاب در استان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس عنوان داشت: در سال 95 در حوزه سیاسی نیز دستاوردهای خوبی در استان فارس داشتیم به طوری که به صورت فصلی جلسات و نشست هایی عام با حضور احزاب مختلف سیاسی استان برگزار شد و بزرگترین دستاورد پارسال حوزه سیاسی استان، شکل گیری خانه احزاب در استان بود.
وی با بیان اینکه همدلی و وحدت ایجاد شده بین احزاب سیاسی استان دستاورد مهم این حوزه در فارس است گفت: در سال 95 مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در چند شهرستان استان برگزار شد که در این دوره شاهد کمترین تنش در این دوره از انتخابات بودیم.
پژوهش جهرمی گفت: در سال 95 با هجمه ها و بغض های سیاسی در داخل و خارج از استان روبرو بودیم اما با تدابیر و درایت مدیریت استان، شاهد آرامش مطلوبی در فارس بودیم.
وی بیان کرد: جامعه ما تک صدایی نیست بلکه در جامعه ما سلایق مختلف وجود دارد و کسانی که قائل به تک صدایی هستند باید بدانند با تک صدایی و نگاه یک محوری نمی شود کشور را اداره کرد بلکه باید تفاوت ها را ببینیم و اشتراک ها را تقویت کنیم و با منطق فکری پاسخگو باشیم.
** حوزه اجتماعی : فعال کردن سمن ها
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در بخش دیگری از گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: شاه بیت مسایل مختلف در استان فارس فعالیت ها در حوزه های مختلف اجتماعی به ویژه طلاق، اعتیاد، بافت فرسوده، فساد اخلاقی و حاشیه نشینی است که در این زمینه کارها و مطالعات خوبی صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: تشکل های غیردولتی و سازمان های مردم نهاد (سمن ها) استان فارس به طور جدی فعال شده اند به طوری که در بحث پیشگیری از مواد مخدر و حاشیه نشینی، محله محوری و طلاق اجباری شدن مشاوره قبل از ازدواج در حال نقش آفرینی هستند.
پژوهش جهرمی ادامه داد: اعتبارات مناسبی معادل 6 میلیارد تومان در حوزه مباحث اجتماعی به استان فارس اختصاص یافته است که تاکنون سه میلیارد تومان از این اعتبار اختصاص یافته و توزیع شده است.
وی عنوان داشت: بر این باوریم کارهای غیر حاکمیتی باید به دست مردم سپرده شود لذا به سمن ها در استان در تمام بخش ها از جمله محیط زیست، سلامت، فرهنگ و هنر بها داده شده است.
معاون استاندار فارس افزود: در مجموع می توان گفت که شرایط امروز استان به مراتب بهتر از گذشته است و باید این اطمینان خاطر و امید به جامعه داده شود که آینده امیدبخشی فراروی استان و کشور است.
3002/ 2027
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.