به گزارش جمعه ایرنا، سعید شبستری در جلسه شورای اداری استان افزود: با تلاش گسترده شورای تامین استان و شهرستان ها و وحدت و همدلی دستگاه های امنیتی، نظامی و اطلاعاتی استان توانسته ایم جز استان های برتر کشور در حوزه امنیت باشیم.
وی ادامه داد: در سال گذشته شش هزار نفر و در سال جاری نیز 700 نفر از اتباع خارجی غیرقانونی که قصد خروج از کشور را داشتند، در این استان شناسایی و دستگیر شدند.
شبستری با بیان اینکه در بحث مبارزه با قاچاق کالا در دو سال گذشته استان برتر کشور انتخاب شده ایم، گفت: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در استان 540 میلیارد ریال بود.
وی اظهار کرد: در حوزه مرزی نیز یکی از استان های هستیم که حریم امنیتی مرز را تهیه کرده ایم و توانسته ایم استان برتر کشور در این امر باشیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: احداث گلوگاه در مسیر اتوبان پیامبر اعظم را که از مصوبات دولت های قبلی بود و عملیاتی نشده بود، در دولت یازدهم عملیاتی کردیم و تا دو ماه آینده افتتاح می شود.
وی افزود: مقابله با آسیب های اجتماعی از جمله دغدغه های ما بود که در این راستا اقدامات مهمی صورت گرفته و توانسته ایم آذربایجان شرقی را به استان بدون معتاد متجاهر تبدیل کنیم و آمار طلاق های غیرتوافقی در استان را 20 درصد کاهش دهیم.
شبستری اضافه کرد: در حوزه سلامت یکهزار تخت بیمارستانی افزایش یافته و مراکز درمانی استان بازسازی و نوسازی شده و 650 هزار دفترچه بیمه سلامت در استان توزیع شده است.
وی ادامه داد: تعداد سازمان های مردم نهاد استان در طول سه سال گذشته از 420 به 630 مجموعه افزایش یافته است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: تاسیس بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان که یکی از قول های رییس جمهوری بود، محقق شده است.
وی با اشاره به فضای باز رسانه ای و افزایش آمار رسانه های استان، افزود: حتی رسانه هایی که علیه دولت می نویسند در دولت یازدهم مجوز فعالیت گرفته اند.
شبستری ادامه داد: در ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم از 12 هزار واحد تولیدی استان سه هزار و 400 واحد باقی مانده بود و مابقی یا تعطیل شده بودند و یا تنها برای دریافت وام مجوز دریافت کرده بودند.
وی اظهار کرد: مشکلات 82 واحد بحرانی در کمیسیون کارگری استان بحث و بررسی شد و به مشکلات 30 واحد که بدون بررسی و نظر کارشناسی در دولت قبل واگذار شده بودند، رسیدگی شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در حوزه دانشجویی ساماندهی خوابگاه های دانشجویی به خصوص خوابگاه های خودگردان که در بیرون از دانشگاه ها اداره می شدند در دستور کار قرار گرفت و تعدادی از خوابگاه های خودگردان تعطیل شدند.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات پیش رو گفت: عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری در برگزاری هرچه باشکوهتر انتخابات وظیفه همگانی است.
شبستری بر ممنوعیت ورود نیروهای مسلح در دسته بندی های سیاسی، انتخاباتی تاکید کرد و گفت: هیچ دستگاه و اداره دولتی و نیمه دولتی حق فعالیت تبلیغی له یا علیه فرد یا جناح و گروه خاصی را ندارد.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.