محمدجواد فدایی روز چهارشنبه در دیدار با معاونت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای با بیان اینکه در استان کرمان تنها ۱۳ هزار و ۵۰۰ فارغ التحصیل مهندسی کشاورزی وجود دارد افزود: وضعیت این استان به لحاظ بیکاری از متوسط کشور بهتر است و متاسفانه جدیتی در مجموعه فنی‌ وحرفه‌ای ندیده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه بیکاری معضلی در جامعه است گفت: با مدیریت و آموزش مهارت‌ها از سوی فنی‌و حرفه‌ای به فارغ‌التحصیلان می‌توان این معضل را حل کرد.
استاندار کرمان با اشاره اینکه دانش و حرفه تکمیل‌کننده یکدیگر هستند گفت:  این مهم نیازمند فرهنگسازی است زیرا بسیاری از حرفه‌ها در دنیای امروز اقتصادی هستند.

تفاهم نامه همکاری با معین‌های اقتصادی و سازمان فنی و حرفه ای منعقد شود

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه حوزه‌های معین اقتصادی در توسعه کسب و کارهای خرد فعالیت دارند افزود : لازمه قوام معین‌های اقتصادی ایجاد حوزه‌های مهارت‌آموزی در کنار آن‌ها است.
محمدرضا پورابراهیمی گفت: تفاهم نامه همکاری با معین‌های اقتصادی و سازمان فنی و حرفه ای منعقد شود تا از مهارت‌آموزی در حوزه‌های مختلف استفاده شود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد شهرک‌های حرفه‌آموزی در کرمان سبب کاهش هزینه‌های سرانه خدمت آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای می‌شود.
وی افزود: در این راستا می توان زمینی را اختصاص داد تا متقاضیان با هزینه‌های کمتر از مهارت‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.