به گزارش ایرنا، محمدرضا علیزاده شامگاه پنجشنبه در نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس شورای فرهنگ عمومی و استاندار کرمان با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه های این استان افزود: خانه هنرمندان استان به ثبت رسیده که می تواند به عنوان یک تشکل بخش خصوصی به صورت تخصصی، مسائل حوزه فرهنگی و هنری استان را مطالبه کند.
وی اظهار داشت: با وجود تمام مشکلات تلاش، برنامه و اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در راستای داشتن روابط و تعاملی نزدیک با جامعه فرهنگ و رسانه استان بوده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: طی 2 سال گذشته بستری مطلوب در زمینه فعالیت های جامعه فرهنگی و هنری در این استان ایجاد شده و در این زمینه بخشی از مشکلات رفع و بخشی مربوط به حوزه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیست و برخی زیر سایه سیاست های اقتصادی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: وضعیت زیرساخت های فرهنگی و هنری استان در سال های اخیر مناسب نبوده لذا سال آینده با احداث مجتمع فرهنگی و هنری و تالار کرمان قسمتی از این مشکلات رفع خواهد شد.
**حمایت دولت از رسانه های استان کرمان افزایش یابد
مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان نیز با اشاره به تغییرات اخیر در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیمه خبرنگاران پیش از این توسط مدیران مسئول نشریات پرداخت می شد و اکنون این اقدام متوقف شده و در قالب یارانه ها پرداخت می شود.
روح الله خدیشی با تاکید بر لزوم حمایت دولت از رسانه های استان کرمان عنوان کرد: قیمت کاغذ طی یکسال گذشته برای نشریات و مطبوعات استان چندین برابر شده است.
وی ادامه داد: در حالی که تنها برای یک سال انتشار مطبوعات به پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و ضرورت دارد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کاهش هزینه نشریات اقدام کند.
وی با تاکید بر اینکه در زمینه حمایت از خبرگزاری های استان کرمان تاکنون اقدامی نشده در حالی که بیشترین زحمات در انتقال و انعکاس اخبار را این خبرگزاری ها بر عهده دارند.
مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان با اشاره به دشواری شغل خبرنگاری خواستار حمایت هرچه بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این قشر شد و گفت: اینک این حرفه جزو مشاغل سخت قرار ندارد و خبرنگاران از مزایای آن بی بهره مانده اند.
همچنین در این نشست اصحاب و مدیران فرهنگ، هنر و رسانه های استان کرمان در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس شورای فرهنگ عمومی و استاندار کرمان مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.
3029/7420
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.