به گزارش ایرنا، محمدصادق بصیری روز دوشنبه در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر در دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه جنبش دانشجویی یک جنبش پویا و مفید است به تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۱۹ آذرماه سال ۱۳۶۳ اشاره کرد و افزود: رکن رکین این شورا دانشگاه‌ها هستند و دانشگاه‌ جامعه‌نظر یک دانشگاه فرهنگی نیز است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با تاکید بر لزوم وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: این ۲ بال فکور نظام می‌توانند اقدامات موثری را در جامعه انجام دادند و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری علم و دین باید پا به پای یکدیگر حرکت کنند.

وی با تاکید بر اهمیت نهاد دانشگاه تصریح کرد: رویکرد به نهاد دانشگاه باید یک نگاه مستقل باشد زیرا نقش بی‌بدلیلی در حوزه پژوهش دارد.
بصیری با اشاره به رسالت دانشگاه گفت: دانشگاه مامور تربیت انسان کامل با تاکید بر اخلاق و تزکیه نفس است و در همه محصولات دانشگاهی باید سلامت رفتار و اخلاق همگان به ویژه تربیت‌کنندگان وجود داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، ترویج‌خودباوری، خوداتکایی و استقلال علمی را از دیگر رسالت‌های دانشگاه‌ها عنوان و تصریح کرد: استقلال علمی دانشگاه از لوازم اصلی تحقیق است و هرچه به استقلال علمی دانشگاه اهمیت داده شود؛ ژرفای علم و پژوهش بهتر خواهد بود و خوداتکایی دانشگاه را از تقلید به دور می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اختیارات لازم را در تصمیم‌گیری‌ها به دانشگاه داده‌اند که این اصل آزاداندیشی موجب نظریه‌پردازی می‌شود افزود: کوشش برای انطباق پژوهش با نیازهای فعلی و آینده جامعه از دیگر رسالت‌های دانشگاه است و اگر دانشگاه‌ها در عرصه برطرف کردن نیازهای جامعه وارد شوند؛ اقدامات موثری در سطح جامعه انجام می‌شود.

بصیری ادامه داد: در دانشگاه‌ها افرادی باید پرورش و تربیت شوند تا باری از مشکلات مردم بردارند و حتی در متون کهن نیز به این مهم اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه کشور گرفتار مسائل عمده، پیچیده و دشواری است بیان کرد: قصد دشمنان به ویژه بعد از برجام براندازی جمهوری اسلامی بود اما با حضور نخبگان و نیروهای زبده کشور حوزه اقتصادی به نحوی مدیریت شد که دشمنان ناامید شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه این استان با داشتن سرمایه‌های بزرگ زیرزمینی و منابع غنی معدنی و کشاورزی و داشتن نیروهای توانمند در حوزه‌های مختلف عقب ماندگی‌های توسعه ای دارد افزود: تالارهای گفت‌ و گو دانشگاه با صنعت و شبکه ملی جامعه دانشگاه نیز اقداماتی در راستای توسعه این استان است.
بصیری خاطرنشان کرد: از نظر کالاهای استرتژیک ذخیره کامل بیش از حد لازم در کشور وجود دارد و مشکل در توزیع و نظارت است.

وی با اشاره به تعهد اجتماعی دانشگاه اظهار داشت: همواره از دانشگاه انتظار می‌رود همانند یک ناظر آگاه و هشدار نقش اجتماعی و مدنی خود بیش از پیش ایفا کند.

بصیری با اشاره به آمار داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمان و کشور گفت: درصد مشارکت زنان در کشور بیشتر از دوره‌های قبل برای کاندیداتوری مجلس بود، ضمن آنکه از لحاظ سطح تحصیلات دانشگاهی نیز در این دوره شاهد تعداد افزایش داوطلبان دارای تحصیلات در مقطع دکتری بودیم و حضور جوانان هم افزایش داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.