حجت الاسلام والمسلمین سید سعیدرضا عاملی روز چهارشنبه در نشست تعیین سیاست های شورای عالی انقلاب فرهنگی که در دانشگاه صعنتی کرمانشاه برگزار شد، افزود: اگر برش استانی سند نقشه جامع علمی کشور با ملاحظه منطقه ای تهیه شود، آماده ایم تا اقدامات حمایتی از آن را دنبال کنیم.
وی اظهارداشت: به دنبال تشکیل کمیته تلفیقی با دولت هستیم تا سند نقشه جامع علمی کشور هرچه زودتر اجرایی شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تاریخ ایران جهانی بوده است، اظهارداشت: ما در یک رقابت جهانی می توانیم پیشرفت کنیم و به مدارج عالی برسیم.
وی با اشاره به اینکه سرمایه انسانی بزرگی در ایران داریم، گفت: ۲ هزار واحد آموزشی در کشور داریم که باید از ظرفت آنها برای توسعه کشور به خوبی استفاده کنیم.
عاملی نزدیکی به مرز علم و دانش را دلیل اصلی پیشرفت کشور دانست و اظهارداشت: ایرانی ها مردمی جهان‌گرا و پیشرفت گرا هستند از این رو هر سیاسی که جهان‌گرا و پیشرفت گرا نباشد به طور قطع شکست خواهد خورد.
وی ادامه داد: تعاملات بین المللی ایران در حالی که دشمنان دیگر هراسی و ایران هراسی را به شکلی بی رحمانه ایجاد کرده اند، به خوبی دنبال می شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: بازنمایی که دشمنان ما در این سال ها از ایران کرده اند، دروغ بسیار بزرگی است که غرب را با دردسر دروغ بزرگ از بین رفتن اعتماد مردم روبرو می کند؛ آنها به دنبال آن هستند که به ملت القا کنند ایران از درون چیزی برای عرضه کردن ندارد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تولیدات علمی ایران را بسیار فاخر دانست و گفت: به طور قطع اگر شخصی از آموزش و پرورش ایران با نمره ۱۸ قبول شود به راحتی می تواند در هاروارد لیسانس بگیرد.
عاملی به موضوع فناوری های نوین اشاره کرد و گفت: تا سال ۲۰۲۵، دو میلیارد شغل به دلیل به روی کارآمدن فناوری های نوین به سمت نابودی می رود.
وی افزود: امروز بسیاری از رشته های تحصیلی به دلیل روی کارآمدن فناوری های نوین در حال نابودی هستند و ما اگر بر رشته های قدیمی اصرار داشته باشیم با مشکل روبه رو می شویم.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: منابع اجتماعی شدن امروز انسان دارای ۲ منبع مجازی و فیزیکی دارد که مجازی آن جهانی و فیزیکی آن محلی است.
عاملی تاکید کرد: نسل امروز در مقایسه با تمام نسل های قبل استقلال‌گرا تر است، در حالی که استقلال‌گرایی پیش از این مربوط به نسل روشنفکر جامعه بود.
وی ادامه داد: معنی آن این است که جامعه از مسیر اجتماعی بودن به سمت ناهنجاری بودن حرکت می کند؛ باید گفت که افزایش دانش نسل امروز داناتر شده و از حالت عصبیت خارج شده است .
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: برای اینکه بخواهیم با این نسل هم افزایی داشته باشیم باید خردورزی ایجاد کنیم تا به خوبی از فضای مجازی استفاده کند.
عاملی در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مقام معظم رهبری آنقدر به شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید دارند که می فرمایند اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوعی وارد شد دیگر مجلس وارد نشود.
وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی شورایی است که برخلاف مجلس شورای اسلامی نگران امور نمایندگی نیست و منافع ملی و کلان کشور را مدنظر قرار می دهد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه از پایین به بالا را دنبال می کند به همین دلیل از برنامه های تحقیقاتی دانشگاه ها استقبال می کند.
عاملی به مدیران دانشگاه های غرب کشور توصیه کرد که شورای عالی آموزش منطقه پنج به محوریت دانشگاه رازی تشکیل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.