محمدرضا جهانگیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اغلب آزمون های سنجش مهارت به صورت الکترونیکی برگزار می شوند افزود: شهرستان کرمان با یک هزار و ۶۸ نفر، بم ۴۴۴ و سیرجان با ۳۰۸ نفر بیشترین شرکت کننده در آزمون های سنجش مهارت را دارا بوده اند.

وی بیان کرد: در آزمون های مراکز ثابت، تیمهای سیار مستقر در پادگان و زندان و متقاضیان طرح هجرت، کارآموزان پس از اتمام دوره های آموزشی مربوطه در آزمون پایان دوره به صورت کتبی و عملی شرکت کرده و در صورت قبولی در آزمون موفق به دریافت گواهینامه فنی و حرفه ای استاندارد می شوند.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان با اشاره به ارزش بین المللی گواهینامه مهارت آموزی گفت: آزمون های فنی و حرفه ای شامل آزمون های مختلف مراکز ثابت، تیمهای سیار، طرح هجرت، تفاهمنامه ها، ادواری و هماهنگ است.

وی اظهار داشت: آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای که از سازمان فنی و حرفه ای مجوز لازم را دریافت نموده اند نیز پس از برگزاری دوره های مختلف آموزشی موظف به معرفی کارآموزان خود به سازمان جهت انجام آزمون  هستندکه کارآموزان پس از شرکت و قبولی در آزمون پایان دوره، موفق به دریافت گواهینامه فنی و حرفه ای استاندارد خواهند شد.

جهانگیری بیان کرد: در آزمون های متقاضیان آزاد (ادواری ) هم افرادی که که توانایی و اطلاعات مهارتی در رشته خاصی را دارند و خواستار تعیین صلاحیت فنی خود هستند ضمن مراجعه به مراکز آموزش فنی و حرفه ای در شهرستانها، در آزمون مربوطه شرکت و در صورت قبولی، گواهینامه فنی و حرفه ای دریافت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.tvto-kr.ir  و یا آدرس اداره کل، مراکز آموزشی و آموزشگاه های سراسر استان مراجعه و یا با شماره تلفن های ۰۳۴۳۲۱۱۰۲۵۱-۵ و ۳۲۱۱۷۵۳۵ تماس حاصل نمایند. 

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان بیان کرد: دومین دوره مسابقات آسیایی مهارت در مهر ماه سال ۱۳۹۹ در شهر ابوظبی امارات متحده عربی با حضور ۱۸ کشور آسیایی در رشته های مختلف برگزار می شود و متقاضیان جهت اطلاع از سایر شرایط و ثبت نام می بایست به ادارت کل آموزش فنی و حرفه ای استان مراجعه کنند. 

وی افزود: دفتر مسابقات ملی و بین المللی مهارت بعد از بررسی و احراز شرایط لازم متقاضیان نسبت به برگزاری اردو های آماده سازی اقدام و نفرات برتر این اردوها را به مسابقات آسیایی ۲۰۲۰ اعزام خواهند نمود.

جهانگیری گفت: آموزش های مهارتی در بیش از ۲۴ مرکز آموزش فنی حرفه ای ثابت دولتی و بیش از ۶۰۰ مرکز آموزشی آزاد استان کرمان به افراد علاقمند ارائه می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.