زهرا جواهریان روز چهارشنبه  در حاشیه  بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر استان کرمان در دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان با بیان اینکه زنان دوشادوش مردان در تحریم اقتصادی و شرایط بسیار بد اقتصادی کار می کنند گفت: یکی از اساسی سیاست هایی که معاونت زنان دنبال می کند بحث اشتغال و کارآفرینی زنان است.

وی همچنین گفت: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به عنوان متولی امور خانواده در کشور تلاش می کند تا با مشارکت اقتصادی بیشتر وضعیت معشیتی بهتری را به همراه آسیب های اجتماعی کمتر برای زنان فراهم کند.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: مشارکت زنان در فعالیت های اقتصادی به این معنی نیست که زنان خانه ها را رها کنند و یا از ازدواج خودداری کنند بلکه مشارکت اقتصادی و خدمت به کشور در کنار ازدواج و فرزندآوری و تشکل خانواده مد نظر است.

جواهریان خاطرنشان کرد: مشاغل خانگی یکی از سیاست هایی است که ما به دنبال آن هستیم که زنان ضمن توجه به وضعیت خانواده در تلاش نیز هستند تا وضعیت اقتصادی خانواده را نیز بهبود بخشند.

وی در ادامه از جمله کارهای انجام شده توسط این معاونت را توانمندسازی زنان با برگزاری دوره‌های آموزشی دانست و گفت: زنان می توانند با توانمند شدن به بازار کار متصل و تولیدات و محصولات خود را از طریق بازارها و نمایشگاه ها  به وسیله شبکه ارتباطات عرضه کرده و گردش مالی ایجاد کنند و حتی محصولات خود را تبدیل به برند و صادر کنند.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در پایان قول داد که خواسته های زنان را مبتنی بر مشارکت اقتصادی و کمک به معیشت خانواده  را بررسی و پیگیری نمایند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.