لیلا آژیر روز دوشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تسهیلات براساس انعقاد تفاهم‌نامه میان معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری‌ و بانک رفاه کاگران به زنان سرپرست خانوار داده شده است.

وی اضافه کرد: براساس این تفاهم نامه سهم استان کردستان اعطای تسهیلات ۳۰ میلیون ریالی به ۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار، زنان بدسرپرست و دختران بالای ۴۰ سال که هرگز ازدواج نکرده‌اند، اعطا شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با بیان اینکه در اعطای این تسهیلات اولویت به زنانی که زیرپوشش طرح توانمندسازی اقتصادی مناطق حاشیه قرار گرفته ‌اند داده شد، افزود: بر این اساس از میان ۴۰۰ زن سرپرست خانوار زیرپوشش این طرح ۵۰ نفر انتخاب شده و تسهیلات مورد نظر را دریافت کردند.

وی یادآور شد: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در مناطق حاشیه و سکونتگاه‌های غیررسمی سال گذشته در قالب تفاهم نامه منعقده بین معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و سازمان فنی و حرفه ای در ۱۰ استان کشور از جمله کردستان به صورت آزمایشی اجرا شد.

آژیر تاکید کرد: براساس آخرین آمارسرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، استان کردستان ۱۶ هزار زن نان آور خانواده دارد که ۴۰۰ نفر از این زنان ساکن در مناطق حاشیه، زیرپوشش طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در سکونت گاه‌های غیررسمی قرار گرفتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.