محسن بیجامی شبانگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سازمان بیمه سلامت اهدافی از جمله دسترسی عادلانه مردم به خدمات، سلامت محوری و حفاظت مالی، مشارکت در استقرار پزشک خانواده و نظام ارجاع، پوشش اجباری پایه بیمه سلامت همگانی، افزایش کارایی و ارتقا بهره وری را دنبال می کند.

وی با تصریح بر اینکه 6 صندوق بیمه ای شامل صندوق بیمه کارکنان دولت، صندوق سایر اقشار ( بنیاد شهید،  کمیته امداد و بهزیستی )، صندوق بیمه اتباع خارجی، صندوق ایرانیان، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه عشایری و روستایی را در رفسنجان داریم بیان کرد: برای اینکه مردم بتوانند به راحتی از خدمات بیمه ای بهره مند شوند به غیر از اداره  بیمه سلامت، هفت دفتر پیشخوان در 2 شهرستان رفسنجان و انار راه‌اندازی شده است.

بیجامی اظهار داشت: در 6 ماه نخست امسال بالغ بر 22 میلیارد تومان هزینه درمان بیمه  شدگان را در مطب ها، رادیولوژی، آزمایشگاه ها، بیمارستان ها و درمانگاه ها پرداخت کردیم و 243 هزار و 965  مورد در این مدت به موسسات درمانی رفسنجان مراجعه کردند.

وی با اشاره به اینکه هر یک دقیقه یک نفر از دفترچه بیمه سلامت در رفسنجان استفاده کرده است تصریح کرد: در 6 ماه اول سال جاری 15 هزار و 757 مورد بستری موقت در بیمارستان های رفسنجان داشتیم.

این مسئول با بیان اینکه با 105 موسسه از جمله آزمایشگاه، رادیولوژی، مطب ها و غیره در رفسنجان قرارداد داریم گفت: زندانی ها می توانند با ارائه نامه ای از زندان از خدمات بیمه ای بهره مند شوند، مددجویان کمیته امداد نیز که تحت پوشش بیمه ای هستند قبلا کارت سبز داشتند که امسال به جای کارت بیمه ای دفترچه برای این افراد صادر شده و همچنین برای افراد مجهول الهویه از جمله نوزادان و یا افرادی که هویتی ندارند و به بیمارستان اعزام می شوند و فاقد بیمه هستند هزینه 90 درصد درمان این افراد را بیمه سلامت متقبل می شود.

وی در بحث نسخه نویسی الکترونیک نیز گفت: استان کرمان و رفسنجان در این مورد پیشگام است و 90 درصد موسسات درمانی رفسنجان شامل آزمایشگاه ها، داروخانه ها و غیره در این امر شرکت کردند و در راستای حذف دفترچه بیمه گام برداشتند.

بیجامی عنوان کرد: پزشکانی که در طرح نسخه نویسی الکترونیک شرکت کنند به عنوان تشویقی حق بیمه و هزینه های نسخه را پایان هر ماه از سازمان بیمه دریافت می کنند.

رئیس اداره بیمه سلامت رفسنجان خاطرنشان کرد: بیمه سلامت از سال 96 متوقف شد اما با رایزنی های جدید از 13 آبان ماه امسال به مدت 2 ماه افرادی که تحت پوشش بیمه نیستند می توانند در سایتی که متعاقبا اعلام خواهد شد ثبتنام کنند وخود و خانواده خود را که بیمه نیستند تحت پوشش بیمه قرار دهند.

وی گفت: این ثبتنام بر اساس آزمون وُسع است بر ایناساس که دهک های  جامعه را مشخص می کنند 3 دهک اول جامعه که نیازمند و بی بضاعت هستند رایگان بیمه می شوند و  دهک چهارم جامعه 50 درصد حق بیمه را پرداخت می کند و دهک پنجم به بالا باید 100 درصد حق بیمه را پرداخت کنند.

بیجامی با اشاره به اینکه اارادی هستند که تحت پوشش هیچگونه بیمه ای نیستند و مواقعی که سلامتی آنها به خطر میفتد برای درمان باید هزینه هنگفتی بدهند تأکید کرد: فرصت 2ماهه مغتنم است و افراد حتما اقدام کنند تا در آینده دچار پرداخت هزینه های هنگفت درمان نشوند  اگر کسی در بازه زمانی  اعلام شده ثبتنام نکند هزینه حق بیمه را باید آزاد پرداخت کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.