علی جباری روز پنجشنبه در دیدار با رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: شعب استانی این صندوق برای اولین بار در کرمان و پس از آن در 28 استان کشور راه اندازی شده که در تسهیل دسترسی مردم به این صندوق و تسهیل گری روند انجام کارها تاثیر به سزایی داشته است.

وی ادامه داد: دستاورد راه اندازی صندوق های تامین خسارت های بدنی در استان کرمان این بوده که سالانه بالغ بر 80 میلیارد تومان به قربانیان حوادث رانندگی پرداخت شده است که عمده این افراد از قشر متوسط و پائین جامعه بوده اند.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی کشور با اشاره به اینکه در زمانی شاید بیش از 100 هزار زندانی حوادث رانندگی در زندان های کشور داشته ایم، تاکید کرد: در حال حاضر زندانی بدهکار دیه تصادفات در کشور نداریم و اگر تعداد اندکی نیز وجود دارد، روند رسیدگی به پرونده های آنها در دست انجام است.

جباری گفت: جاده، خودرو و رفتار ترافیکی ناایمن از دلایل بروز حوادث رانندگی به شمار می رود و لازم است که دستگاه قضایی از سازمان های ذیربط در حوزه پیشگیری از حوادث ترافیکی مطالبه گری کند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان رتبه چهارم تلفات جانی کشور در پنج ماه امسال را دارد، افزود: آموزش همگانی و توسعه فرهنگ ترافیک در استان کرمان ضروری است زیرا این استان در این حوزه ضعیف است.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی کشور بر توسعه استفاده از دوربین های کنترل سرعت، ایجاد تجهیزات ایمنی راه ها و نصب علائم رانندگی، توسعه سیستم های پایش تصویری و اصلاح نقاط حادثه خیز تاکید کرد و افزود: تعداد زیادی از وسائط نقلیه در استان کرمان بدون بیمه نامه و بدون گواهینامه تردد می کنند که بر اساس قانون پلیس موظف است که با آنها برخورد کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.