به گزارش ایرنا، اردشیر سعدمحمدی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: عملکرد مطلوب شرکت صنایع ملی مس در حوزه فروش نشان می‌دهد که تحریم‌ها و تلاش ها برای توقف صادرات شرکت‌های معدنی کشور بی اثر بوده و در این زمینه با برنامه‌ریزی دقیق توانستیم برنامه‌های صادراتی خود را طی ۶ماه نخست امسال اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه در مجموع فروش شرکت مس نسبت طی ۶ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۳۰ درصدی داشته است تصریح کرد: مجموع فروش شرکت مس در ۶ ماهه نخست امسال به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل شرکت مس با تاکید بر اینکه مجموع وزنی فروش داخلی شرکت در این بازه زمانی ۳۰۴ هزار تن بود گفت: درآمد حاصله از فروش داخلی محصولات شرکت مس نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۰۶ درصدی داشته است.

وی بیان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال تولید کاتد با تولید ۲۷ هزار تن بیشتر از برنامه به ۱۳۲ هزار و ۴۲۴ تن رسید که رشد ۲۶ درصدی را نمایش می‌دهد و بالاترین تولید محصول مس کاتدی از ابتدای راه‌اندازی شرکت تاکنون بوده است.

سعدمحمدی با بیان اینکه تولید آند نیز رشد ۲۵ درصدی نسبت به برنامه تجربه کرد گفت: تولید آند در ۶ ماهه نخست امسال به رکورد بی‌نظیر ۱۶۳ هزار ۴۸۰ تن رسید که این مهم با وجود خاموشی کوره ذوب خاتون‌آباد محقق شد.

وی با بیان اینکه آمارهای تولیدی شرکت مس نشان دهنده رشد پنج درصدی تولید مس محتوی معدنی در پایان ۶ ماهه نخست ۹۸ است اظهار داشت: تولید این محصول نیز در این بازه زمانی به رقم خوب ۱۵۱ هزار تن رسید که هفت هزار تن بیشتر از برنامه بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی مس گفت: آمار استخراج و تولید سنگ سولفور تا پایان ۶ ماه نخست امسال به ترتیب رشد سه و چهار درصدی داشته است، علاوه بر آن تولید کنسانتره مس نیز در این بازه زمانی به رقم ۵۹۳ هزار ۷۰۰ تن رسید که نسبت به برنامه رشد پنج درصدی داشته است.

وی افزود: شرکت ملی مس تمامی تلاش خود را در راستای متوقف نشدن برنامه صادراتی و توسعه تولید به کار می‌گیرد و این شرکت تاکنون در این زمینه به موفقیت‌هایی رسیده است. 
۳۰۲۹/۷۴۲۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.