به گزارش ایرنا، علی اصغر مونسان شامگاه پنجشنبه در حاشیه آیین افتتاح اقامتگاه بومگردی عمارت نعمت اللهی ماهان افزود: شهر ماهان دارای طرفیت های بی نظیر گردشگری است و باید گردشگران استان کرمان به این منطقه هدایت شوند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان دارای آثار تاریخی و طبیعی فراوانی است تصریح کرد: این آثار شرایط لازم را برای ثبت ملی دارند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: بنای تاریخی باغ شاهزاده ماهان معماری منحصر بفردی دارد و ایده ایجاد مجموعه فرهنگسرای امام(ره) در تهران از این باغ الهام گرفته شده است.
به گفته مونسان سیستم روشنایی این بنای تاریخی با برنامه ریزی و رعایت اصول انجام شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عصر امروز(پنجشنبه) در ادامه سفر به استان کرمان از مسجد امام(ره)، بازار، مجموعه گنجعلیخان،  کاروانسرای وکیل، آتشکده و موزه زرتشتیان،  بافت قدیمی شهر کرمان و خانه های تاریخی و در دست مرمت پورثانی و یزدانپناه شهر کرمان بازدید و دستورات لازم برای تسریع امور و حل مشکلات این اماکن صادر کرد.

بازدید از محور گردشگری هفت باغ علوی و اماکن و تاسیسات گردشگری این منطقه از دیگر برنامه های عصر امروز مونسان در سفر به استان کزمان بود.

در این بازدیدها استاتدار کرمان، جمعی از نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را همراهی میکردند.

علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که شامگاه چهارشنبه وارد استان کرمان شد و ضمن دیدارهایی با مسئولان، امروز (پنجشنبه) در نشست با فعالان حوزه گردشگری استان شرکت کرد.

۷۴۳۷/ ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.