سید محسن علوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هر ساله به مناسبت روز جهانی گردشگری، برنامه ‌هایی در نظر گرفته و اجرا می‌شود اهار داشت: ارتقا سطح آگاهی مردم در مورد نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی تاثیر گردشگری بر ارزش‌ های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان از اهداف گرامیداشت روز جهانی گردشگری است.

علوی با اشاره به اینکه علاقمندان می توانند از ساعت ۹ تا ۱۹ برای بازدید به موزه‌ها و اماکن گردشگری سراسر این استان مراجعه کنند یادآورشد: این اماکن شامل موزه مردم شناسی خانه کرد، موزه سنندج، غار کرفتو و موزه حیات وحش در آبیدر سنندج است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در خصوص دیگر برنامه‌های هفته گردشگری در این استان گفت: در این هفته ۶ کارگاه آموزشی با عنوان‌های کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغالزایی در حوزه ی طبیعت گردی، توانمند سازی جوامع محلی روستاهای با هدف گردشگری و تاکید بر بومگردی، نقش دستگاه های اجرایی بر توسعه گردشگری این استان، کارگاه آموزشی توجیهی سرمایه گذاران روستایی در حوزه گردشگری، الگوهای رفتاری در گردشگری برای رانندگان تاکسی و گونهای در حال انقراض در زیستگاه های طبیعی برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: از دیگر برنامه‌های این هفته تور مریوان گردی، سخنرانی در مدارس در ارتباط با مشاغل وابسته به صنعت گردشگری، همایش نقش اقامتگاه های بومگردی در اشتغال و توسعه روستایی و  بازدید دانش آموزان از جاذبه‌های گردشگری است.

علوی به رونمایی از ۲ سایت گردشگری و یک کتاب در این حوزه اشاره و اضافه کرد: این موارد شامل ۲ سایت گردشگری به آدرس   www.tkurd.ir،  www.kurdtorism.ir و رونمایی از کتابچه راهنمای جامع گردشگری استان است.

وی اضافه کرد: در این هفته ۳ واحد اقامتگاه بومگردی شامل اقامتگاه بومگردی گلین در روستای گلین سنندج، اقامتگاه بومگردی واران در روستای گلین سنندج و اقامتگاه بومگردی هساره روستای نوره نیز افتتاح می‌شود.

علوی افزود: برگزاری تور گردشگری ویژه کودکان در مریوان، اجرای تور ویژه سالمندان برای خانه سالمندان سنندج در منطقه ژاوه رو سنندج، برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان با موضوع سفر در موزه مردم‌شناسی خانه کرد سنندج و اجرای زنگ مدارس در ۴ دبیرستان شهر سنندج و ۳ شهرستان استان از دیگر برنامه‌های این هفته است.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۲۴ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی است، ۸۷۲ اثر از این تعداد شامل ۷۷۳ اثر غیر منقول شامل (آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۰ مورد میراث طبیعی، ۶۰ مورد میراث معنوی و ۲۳ مورد میراث منقول درفهرست آثار باستانی کشور به ثبت رسیده است.

۷۳۴۹ / ۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.