به گزارش ایرنا، علی اصغر مونسان شامگاه چهارشنبه در دیدار با امام جمعه کرمان و نماینده ولی فقیه در استان افزود: بازارهای هدف گردشگری جدید در کشور خبر تعریف شده است و زمانی چرخ گردشگری به حرکت در بیاید، همه ابعاد اقتصادی کشور نیز به تحرک در خواهد آمد.

وی با بیان اینکه با حداقل سرمایه گذاری در حوزه گردشگری شغل ایجاد می شود تصریح کرد: پایداری در حوزه شغل های گردشگری از ویژگی های این صنعت است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت:  هر گردشگر در بازگشت خود به یک سفیر فرهنگی تبدیل می شود و نقش مهمی در حوزه فرهنگی داخلی و خارجی دارد.

وی تاکید کرد: در بخش گردشگری توانستیم در دولت دوازدهم در کنار وزارت امور خارجه چهره واقعی کشور را معرفی کنیم.

مونسان افزود: آمریکایی ها بدنبال به بن بست کشاندن کشور بودند و یکی از بخش هایی که این بن بست را شکند ، حوزه گردشگری بود.

وی گفت: معتقدیم گردشگری می تواند به نشاط اجتماعی جامعه نیز کمک ‌کند و بار دیگر تاکید داریم که این حوزه می تواند اشتغال وسیعی را در سطح کشور ایجاد کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: وجود بیش از ۶۰۰ موزه فعال، طبیعت بی‌نظیر، آثار تاریخی و بکر  از مزیت‌های گردشگری ایران هستند که شاید در معدود کشورهایی بتوانیم این مجموعه از آثار و طبیعت را با هم مشاهده کنیم.

وی ادامه داد: سهم گردشگری در تولید ناخالص ملی کشور عددی در حدود ۲.۹ درصد معادل ۱۱ میلیارد دلار است و به دنبال آن هستیم که سهم این بخش را به ۲۰ میلیون و حتی ۴۰ میلیون دلار برسانیم لذا باید رونق صنعت گردشگری در اولویت برنامه های کشور قرار داشته باشد

مونسان بیان کرد: استان کرمان با توجه به ظرفیت‌های که در آن وجود دارد می‌تواند به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل شود.

وی تصریح کرد: در این راستا باید در استان کرمان، برنامه‌ریزی‌های لازم برای این مهم صورت پذیرد و امیدواریم این سفر به گسترش گردشگری کرمان کمک کند.

تاکید بر بهره گیری بیشتر از قابلیت های گردشگری استان کرمان 

استاندار کرمان گفت: ظرفیت های بسیار خوب گردشگری در شهر کرمان مانند محور هفت باغ و شهرستان های رفسنجان، بم، سیرجان، شهربابک، منوجان و کهنوج وجود دارد که باید از آن استفاده شود.

محمد جواد فدایی افزود: با اقدامات مناسب وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قدم های خوبی در جهت توسعه فعال گردشگری برداریم.

وی بیان کرد: امیدواریم در سفر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با فعالان حوزه گردشگری بحث ها و فعالیت های خوبی را شاهد باشیم.

۷۴۳۷/ ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.