به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علیدادی سلیمانی روز چهارشنبه در همایش سنگرسازان بی سنگر و یادواره ۱۳۰ شهید تیپ مهندسی رزمی خیبر جهاد کرمان افزود: یکی از نهادهای بسیار موثر و مفید در رفع محرومیت ها جهاد سازندگی بود و نقش این نهاد در تاریخ انقلاب بی نظیر است.

وی با اشاره به اینکه سپاه در کنار ارتش نیز برای رفع محرومیت ها شکل گرفتند، ادامه داد: نهادهای انقلابی شکل گرفته اند تا محرومیت های بزرگ را رفع کرده، کشور را بسازند و غرور و غیرت از دست رفته را برگردانند و می دانستند این کشور سردمدار تحولی در دنیا خواهد شد.
امام جمعه کرمان اظهارداشت: جهاد سازندگی قبل از شروع جنگ تحمیلی به سرعت روستاها را می ساخت و محرومیت را از بین می برد و انسان هایی که از درون متحول شده بودند، تمام سعی را بر این گذاشتند تا کشور را دچار پیشرفت جدی بکنند و همین افراد وارد جبهه و جنگ شده و همه زندگی خود را وقف خدمت به مردم و جلب رضای خدا و ساختن کشوری کردند که صاحب آن را امام زمان(عج) می دانستند.
حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی بیان کرد: در این فضا جنگ به ما تحمیل شد تا غرور ملی ما را بشکند و دشمن ثابت کند کشوری که این همه قدمت داشت را شکست دادیم.

وی عنوان کرد: اگر بگوییم برای آزادی هر متری از خاک کشور خونی ریخته شده گزافه نگفته ایم و در عقبه این خون ها به چه خانواده هایی محرومیت، سختی ها و غم هایی آمد که همه را به خاطر خدا تحمل کردند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: در واقع غیرت دینی مردم ما در سال های قبل از انقلاب مورد تهاجم وسیع قرار گرفته بود و اهل خرد هرچه فکر می کردند می دیدند ما مسلمان هستیم و علی رغم اینکه به قرآن و عترت معتقدیم، اما از اجرایی کردن احکام اسلام در سطح عمومی و کشور محروم بودیم.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: محرومیت دوم این بود که غرور ملی کشور باسابقه و تاریخی ما مورد تهاجم قرار گرفته بود و این کشور با سابقه تاریخی‌اش به شدت تحقیر می شد.
وی بیان کرد: محرومیت مادی، مساله دیگر بود که شهرها و روستاهای کشور ما در مقایسه با کشورهای دیگر دچار محرومیت جدی بود.
وی افزود: مردی الهی که سالها خود را کاملا ساخته بود، پا به عرصه وجود گذاشته و ملتی که دارای غرور ملی و غیرت دینی بود را آماده کرد و انقلاب بسیار عظیم و بزرگی را رهبری نموده و با شجاعت و شهامت هر چه تمام تر ایستاد و توانست انقلاب را در سال ۱۳۵۷ به پیروزی برساند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به نقش سنگرسازان و جهاد سازندگی در جنگ عنوان کرد: ضرورت حضور در جنگ بیش از ساختن روستاها بود و گرچه کار در روستاها کامل تعطیل نشد، اما باید همه دست به هم می دادند تا جنگ خانمان سوزی که بر ما تحمیل شد، مدیریت می شد و به نسل های آینده ثابت شود که ملت رشید و شجاع ایران از حدود خود جانانه دفاع کرد.
حجت الاسلام  علیدادی سلیمانی تاکید کرد: هدف والاتر ملت ما این بود که جهان مظلوم را نجات بدهیم و بستر را برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) فراهم کنیم و هزینه بزرگی را باید تحمل می کردیم که هزینه بزرگ مربوط به اهداف بزرگ است.
وی بیان کرد: عزیزترین افراد را از دست دادیم و مخلص ترین انسان ها را به میدان فرستادیم که بخش قابل توجهی از آنها برنگشته، برخی سلامت خود را از دست داده، برخی سالها در زندان های مخوف رژیم صدام مقاومت کردند و مردانگی و شهامت را تماما به تصویر کشاندند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار داشت: اگر امروز می بینیم رهبر حزب الله لبنان با اخلاص هرچه تمام تر، رهبر انصارالله یمن با اعتقاد جدی و دیگر گروه های مقاومت در دنیا می گویند رهبری ما ایران است، مرهون سنگرسازی های دوران غربت و مظلومیت ایران است که مورد تهاجم قرار گرفته بود.
وی با اشاره به اینکه تاریخ و کشور ما به شهداء افتخار می کند و دنیا به این مردان افتخار می کند، گفت: امروز ایران و ایرانی پرچمدار دفاع از عدالت و دفاع از ارزش هاست که در سایه اسلام، اهل بیت و سایه ولایت فقیه و اجرایی کردن سنت است.
۷۴۴۰/ ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.