به گزارش ایرنا آیت الله سیداحمد میرعمادی روز چهارشنبه در دیدار با فرماندهان و پرسنل نیروهای مسلح در لرستان گفت: هیچ عنصری تاثیرگذار تر از سخنان پدر و مادر شهدا و بیان خاطرات آنها نیست و  متولیان امر باید برای جمع آوری و مستند سازی آثار شهدا اقدامات بیشتر و سریعتری انجام دهند.
وی گفت: دوران دفاع مقدس دورانی با افتخار و با معنویت در تاریخ کشور است که ابعاد آن باید نسل به نسل بازگو شود.
نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه دوران دفاع مقدس، یک دوره تحصیلی نظامی دانشگاهی کامل است، تصریح کرد: امتیاز ویژه دوران دفاع مقدس، مسئله قداست و جاودانگی آن است که باید همیشه برجسته شود.

آیت الله میرعمادی افزود: اگر بخواهیم قداست و جاودانگی دوران دفاع مقدس را بررسی کنیم باید واژه ها و کلماتی که در عرف و شرع، مقدس و دارای قداست هستند را جستجو کنیم.

وی با بیان اینکه اولین واژه مقدس و ماندگار، ایمان و اخلاص است افزود: ایمان و اخلاص رزمندگان دوران دفاع مقدس زبانزد بوده است، هر رزمنده ای که به جبهه می رفت خدا را باور داشت و  خودباوری تنها انگیزه حاکم بر آن فضا بود.

آیت الله میرعمادی دومین واژه را شهادت دانست و گفت: کسی که این مسیر را انتخاب کند بر اساس رهنمود های دینی جاودانه می‌ماند و  همیشه تاریخ زنده است از این رو همه رزمندگان ما عاشق شهادت آگاهانه بودند.
نماینده ولی فقیه در لرستان  و امام جمعه خرم آباد، سومین مسئله را امدادهای غیبی دانست و گفت: امداد غیبی بر هر شرایطی که وارد شود نشانه حقانیت است و مشمول قداست میشود که نمونه بارز آن حادثه طبس بود.
وی ادامه داد: واژه دیگر مسئله ایثار و از خودگذشتگی است، ‌اینکه در دوران دفاع مقدس خانواده ها فرزندان خود را با شوق و رضایت قلبی تقدیم انقلاب میکردند نمونه روشن ایثاری است که در هیچ جنگی مشاهده نشده است.
آیت الله میرعمادی به صبر و استقامت ملت ایران اشاره کرد و گفت:  امروز سربلندی ملت ایران به مقاومتش است و دنیا مقاومت ملت ایران را مورد ستایش قرار می دهد به واسطه مقاومت اسلامی، قرن آمریکا رو به زوال و نابودی است و قرن اسلام ناب در حال ظهور است.

۷۲۶۴/۶۰۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.