به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نمازجمعه این هفته اظهار داشت: ملت ایران اسلامی که با دست خالی و با امید پوزه دشمن را در خرمشهر را به خاک مالید امروز با وجود همه امکانات و دستاوردهای مهم در کشور نا امید نمی شود.
وی با اشاره به آیه 56 سوره حجر مبنی بر اهمیت امیدآفرینی در جامعه ادامه داد: نا امید کردن مردم از سوی هرکسی و با هر وسیله ای از مصداق های مهم بی تقوایی است.
امام جمعه بندرعباس بیان داشت: نا امیدی کار گمراهان(ضالین) است و اگر جامعه احساس نا امیدی کرد خط فکری آن جامعه اشتباه است، زیرا جامعه رحمانی ناامید نمی شود.
آیت الله نعیم آبادی همچنین با اشاره به آیه 87 سوره یوسف، به اهمیت تجسس نکردن در کار مردم اشاره و بدگمانی را مقدمه تجسس و تجسس را نیز مقدمه گناه دانست و افزود: ناامیدی کار کافران و گمراهان است.
وی با بیان اینکه افراد تجسس گر(تلاشگران برای به دست کارگناه) امنیت جامعه را ناامن می کنند، ابراز داشت: اگر تجسس در کار دیگران را کنار بگذاریم بسیاری از مشکلات برطرف می شود.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان یاد آور شد: نا امید از گناهان کبیره است و دشمن نیز به دنبال بی تحرک کردن و گرفتن امید در جامعه ماست لذا هرچه تلاش ما برای امید دادن به مردم بیشتر شود دشمنان ما نیز مایوس تر می شوند.
آیت الله نعیم آبادی در پایان بر اهمیت کمک به زندانیان و خانواده های آنها تاکید کرد و ابرازداشت: مردم باید خلا وجودی زندانی در خانواده های آنها را پر کنند تا اگر خانواده ای سرپرست آن در زندان است، فرزندان آنها احساس کمبود نکند.
امام جمعه بندرعباس کمک به خانواده زندانیان را نیز مصداق امیدآفرینی وبرقراری نشاط و شادی در خانواده های زندانیان دانست.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.