مدیر ملی طرح توسعه و آبادانی قلعه گنج روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساختمان مرکز بستردرمان رمشک با زیربنای یکهزار مترمربع توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در حال تکمیل است. 

مسعود حیدروند افزود: این مرکز درمانی ۱۲ تختخوابی دارای بخش های اداری، اورژانس، بستری، آزمایشگاه و نمونه‌گیری خون است.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی و گرمای ۵۰ درجه ای مناطق جنوبی استان کرمان تصریح کرد: عملیات اجرایی این ساختمان سال ۹۶ با حضور سعیدی‌کیا رئیس وقت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی آغاز شد و تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر ملی طرح توسعه و آبادانی قلعه‌گنج شهر نمونه اقتصاد مقاومتی گفت: این مرکز درمانی در محله علی‌آباد رمشک و در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع در حال ساخت است.

وی ادامه داد: خرید تجهیزات پزشکی و تامین نیروی انسانی این مرکز درمانی به عهده دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و وزارت بهداشت است.

 حیدروند با بیان اینکه اعتبار نخستین برای اجرای این طرح یکصد میلیون تومان بود، از پرداخت ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار برای احداث طرح مبلمان شهری و ساماندهی بلوار شهر رمشک خبر داد.

این شهر در حال حاضر فقط یک درمانگاه کوچک دارد که جوابگوی مراجعان نیست. 

رمشک که در دولت تدبیر و امید به شهر تبدیل شده، یکی از مناطق محروم شهرستان قلعه‌گنج در جنوب استان کرمان بوده که یازده هزار نفر جمعیت دارد و در فاصله ۶۰۰ کیلومتری جنوب مرکز کرمان واقع شده است.

سال ۹۳ و بر اساس منویات مقام معظم رهبری، توافقنامه ای بین استانداری کرمان و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در راستای رفع محرومیت از شهرستان قلعه‌گنج منعقد شد.
قلعه‌گنج با ۱۴ هزار و ۲۰۰ کیلومترمربع مساحت و ۸۵ هزار نفر جمعیت در فاصله ۴۵۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

۹۸۷۵/۷۴۲۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.