به گزارش ایرنا،   محمد جواد فدائی روز سه شنبه در  نشست پنجره واحد سرمایه گذاری استان کرمان افزود: اگر دستگاه ها استعلامات مربوط به طرح های بالای دو میلیارد تومان را به صورت منفرد پذیرش کنند، تخلف خواهد بود و تمامی این طرح ها باید از طریق پنجره واحد سرمایه گذاری پیگیری شده و پاسخ استعلامات طی  دو هفته ارائه شود.

وی تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال نیاز به تسریع در سرمایه گذاری و جلب سرمایه گذاری داخلی و خارجی است که در این رابطه باید اقدامات مربوط به دولت از جمله صدور مجوزها و استعلام ها تسریع شود و تحقق این امر، راهی جز پنجره واحد ندارد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذار برای ارائه استعلامات باید به یک مرکز مراجعه کرده و جواب تمامی استعلامات را دریافت کند.

استاندار کرمان با اشاره به طرح مباحثی درباره تشکیل پنجره واحد سرمایه گذاری به صورت فیزیکی یا الکترونیکی، اظهارداشت: مقرر شد تا زمانی که پنجره واحد به صورت الکترونیکی از سوی اتاق بازرگانی ایجاد می شود، نشست های  آن به صورت فیزیکی برگزار شده و روند سرمایه گذاری در استان تسهیل شود.

به گفته استاندار برنامه های کاری این پنجره واحد مشخص است و هر سه شنبه هر هفته از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ در مرکز استان  برگزار می شود.

فدائی خاطرنشان کرد: مدیرانی که امکان حضور در این نشست را ندارند، باید به شخص استاندار اطلاع دهند تا در صورتی که مدیران شرکت کننده به حد نصاب نرسید نشست به زمان دیگری موکول شود.

مدیرکل دفتر تسهیلات و طرح های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز در این نشست گفت: در حال حاضر در استان کرمان ۸۸ پروژه در حال ساخت داریم که برآورد حجم سرمایه گذاری آنها یک هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان است.

محمدحسن اسدی با اشاره به این مطلب که این پروژه ها از حدود چهار سال قبل آغاز شده اند، افزود: مساحت زیربنای این پروژه ها یک میلون و ۴۸۹ هزار مترمربع است و پیشرفت فیزیکی متوسط این پروژه ها ۴۴ درصد است که با افتتاح آنها برای دو هزار و ۶۰۴ نفر شغل ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه در هفته دولت در سال جاری ۲۲۶ پروژه با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۲۱۸ میلیارد تومان در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سطح کشور بهره برداری و افتتاح می شود، گفت: در هفته دولت امسال ۳۱ هتل یک تا سه ستاره و هتل آپارتمان به بهره برداری می رسد.

اسدی  ضمن بیان این مطلب که طرح جامع گردشگری کشور در دست تدوین است، گفت: صنعت گردشگری در کشور صنعتی نوپاست و توجه لازم به این حوزه انجام نشده است.

۷۴۴۰/ ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.