سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: بافت قدیمی سمنان جز پنج بافتارزشمند و برتر کشور است.

حمید رضا دوست محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان، اظهار کرد: بافت قدیمی سمنان و کوچه‌باغ‌های این شهر که از ظرفیت بسیار بالایی برخوردارند نشأت گرفته از سیستم تقسیم آب این شهر تاریخی است که در دنیا کم‌نظیر است.

وی بر ضرورت حفظ بافت تاریخی این شهر تاکید و تصریح کرد: بافت تاریخی و قدیمی سمنان می‌تواند گردشگران زیادی را جذب کند.

دوست‌محمدی به نقش مهم شهرداری‌ها در حفظ و احیای بافت‌های تاریخی اشاره و خاطرنشان کرد: شهرداری باید به سیمای شهری در بافت‌های قدیمی توجه ویژه کند.

سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اذعان به اینکه گردشگر به دنبال سادگی است افزود: توسعه گردشگری باید بر مبنای مولفه‌های علمی صورت گیرد.

وی به نقش مهم مردم و جوامع محلی در توسعه گردشگری اشاره و تصریح کرد: باید به آموزش در همه سطوح توجه جدی کنیم و در این بین باید بیش از همه به آموزش و توسعه فرهنگ گردشگرپذیری در بین مردم و جوامع محلی توجه کنیم.

دوست‌محمدی با بیان اینکه میراث فرهنگی به تنهایی نمی‌تواند در حوزه گردشگری موفق شود افزود: توسعه صنعت گردشگری در استان نیازمند نگاه همه‌جانبه و همراهی مردم و همه دستگاه‌های مرتبط در این بخش است.

وی ادامه داد: اگر مردم با میراث فرهنگی همراهی کنند، بافت سنتی به دست مردم حفظ و احیاء می‌شود. اگر زمینه بهره‌مندی مردم از مواهب توسعه گردشگری فراهم شود، مردم نیز به حفاظت از بافت سنتی می‌پردازند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.