معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر گفت: در کاروانسرای سعدالسلطنه جذب سرمایه گذار برای بخشی از امور مرمتی باقی مانده و همچنین احیا، بازسازی و بهره برداری از  ۲ حمام سنتی و راه اندازی یک هتل سنتی در این مجموعه تاریخی توسط این صندوق دنبال و پیگیری می شود.

وی اظهار داشت: همچنین احیاء و بهره برداری از گراند هتل به عنوان نخستین هتل مدرن ایران نیز توسط این صندوق دنبال و پیگیری می شود و سرمایه گذاری آن توسط شرکت سمگا که در حوزه احیای بناهای تاریخی فعالیت می کند، در حال انجام است.

این مسئول در خصوص طولانی شدن آغاز عملیات اجرایی مرمت و بازسازی گراند هتل قزوین گفت: امور مربوط به این عملیات از جمله نقشه برداری ها و ... انجام شده اما مشکلات معارض در بخشی از قسمت های پروژه موجب شده تا کارها کمی با کندی پیش برود اما در تلاش هستیم به این طرح سرعت ببخشیم.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: جذب سرمایه گذار جدید در خانه بهروزی با کاربری مجموعه اقامتی و پذیرایی در قالب هتل سنتی نیز توسط صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی دنبال و پیگیری می شود.

استان قزوین دارای ۱۴۱۰ اثر تاریخی و طبیعی و ناملموس (آئین ها و هنرهای سنتی) در فهرست آثار ملی است.  

۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.