به گزارش ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این تعداد سردخانه با ظرفیت  ۶۰ هزار تُن، برای نگهداری از خرمای کشاورزان منطقه آماده شده است.
محسن طاهری از برداشت خرما از نخلستان های شهرستان عنبرآباد خبر داد و افزود: برداشت خرما از سطح ۶ هزار هکتار از نخلستان های این شهرستان آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.
وی سطح زیرکشت خرما را در عنبرآباد ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار برشمرد و گفت: از این سطح، ۶ هزار هکتار مثمر بوده و از آن خرما برداشت می شود.
طاهری تصریح کرد: خرمای شهرستان عنبرآباد شامل مضافتی، کلوته، خنیزی، مُرداسنگ، رَبی، قربانی هلیله ای، زاهدی و پیارُم بوده و برداشت در ارقام میان رس شامل کلوته، مضافتی و خنیزی از نیمه دوم مرداد ماه آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه دارد. 

مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد با بیان اینکه متوسط عملکرد خرما هشت و نیم تُن در هکتار است، اظهار داشت: خرمای تولیدی این منطقه پس از سورت و بسته بندی به سردخانه های شهرستان منتقل و متناسب با نیاز بازار به بازارهای داخلی و بخشی از این محصول نیز به بازارهای خارجی صادر می شود. 
وی بیان کرد:  تغییرات اقلیمی، تنش های دمایی  و وقوع بارندگی در زمان گرده افشانی در باغ های منطقه باعث خسارت بدتلقیحی، تلقیح نشدن و کاهش محصول شده است.

بنا به گفته کارشناسان کشاورزی، امسال از مجموع سطح زیر کشت خرما در این شهرستان ۳۰ هزار تُن محصول تولید می شود.

عنبرآباد در فاصله ۲۶۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.
۷۴۶۰/۷۴۲۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.