به گزارش ایرنا، حجت الاسلام روح الله شاهمرادیان روز یکشنبه در محل وزارت جهاد کشاورزی استان کرمان به مناسبت عید قربان نداشتن فرهنگ مدیریت جهادی را  باعث عقب افتادگی در تمامی عرصه ها دانست و گفت: برای توسعه و جهان شمول شدن باید خاستگاه را توحیدی کرد.

وی با بیان اینکه قوانین بشر در هر کشوری اگر وصل به توحید نباشد به سرانجام نمی رسد گفت: در هر عرصه و بحرانی  تنها حرکت های جهادی با فکر و مکتب توحیدی است که به داد ما می رسد.

حجت الاسلام شاهمرادیان افزود: فرهنگ و مدیریت جهادی به مثابه سایر جلوه های فرهنگی خاستگاه و ریشه ای الهی و توحیدی دارد و تنها با تحقق الهیات در نگاه، بینش و عرصه عملیاتی و کاربردی است که می توانیم ادعای فرهنگ تکامل یافته الهی را داشته باشیم.

معاون آموزشی و فرهنگی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه بیان داشت: جهاد تنها یک مبارزه مسلحانه نیست بلکه مبارزه علمی، سیاسی و اقتصادی و مبارزه ای در همه عرصه هاست و برای ظهور و بروز تجلی این فرهنگ و مکتب نیاز به باور الهی و توحیدی است.

وی  نیت و انگیزه را یکی از ویژگی های فلسفه اخلاقی دانست و گفت: تقرب الهی شرط اصلی قبولی اعمال است و اگر کوچکترین شائبه ای در کار باشد خدشه دار است و عمل ما به تقرب الهی نمی رسد.

حجت الاسلام شاهمرادیان افزود: تحقق سخت ترین کارها و حرکت های عظیم و قوی تنها با فکر و مدیریت جهادی است که موفق می شود نه با ساختار ناقص و بروکراسی که جامعه امروز دچارش شده است.

معاون آموزشی و فرهنگی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر توحید افعالی و تلاش و باور مخلصانه گفت:  تولید رونق پیدا نمی کند مگر انگیزه و نیت الهی باشد و همه با یک سو و نگرش در یک مسیر حرکت تا جریان فکری و فرهنگی ایجاد شود.

۹۸۸۹ / ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.