به گزارش ایرنا، آیت الله سید رضا تقوی روز یکشنبه در نشست ساماندهی تشکل های جهادی کرمان در سالن زیتون جهاد کشاورزی این استان افزود: اوایل آغاز به کار در جهاد کشاورزی نیاز به احیا تفکر جهادی را احساس کردم.
وی اظهار داشت: این نیاز احساس می شد که طرح جهاد سازندگی سال 97، نه سال 58 احیا شود زیرا بسیاری از زیرساخت ها در مناطق محروم اکنون تامین شده است.
آیت الله تقوی تصریح کرد: طرح احیا جهاد سازندگی با همکاری آحاد مختلف جامعه در حال آماده شدن است و بعد از آماده شدن کامل خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی ارسال می شود.
وی بیان کرد: گروه های فعال جهادی بعد از شناسایی به منظور همکاری دعوت شدند و نقل است حدود 16 هزار گروه خودجوش جهادی در کشور وجود دارد و در حال انجام کار هستند.
وی افزود: نیروهای خوبی در وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد که فکر، غیرت و دردمندی جهادی را دارند اما در قالبی قرار گرفته اند که به هر طرفی بخواهند حرکت کنند به مانع برخورد می کنند.
آیت الله تقوی اظهار داشت: حرکت جهادی به چند مورد نیاز دارد لذا در این راستا مدیر باید فکر جهادی داشته باشد و همراهان مدیر نیز باید جهادی باشند و با فکر جهادی در کنار مدیر قرار بگیرند.
وی گفت: بسیاری از نیروهای جهادی ما در ادارات در ساختارهای غیر جهادی قرار دارند و نمی توانند هر اقدام جهادی را انجام دهند.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی افزود: وزیر جهاد کشاورزی نیز نیرویی جهادی است و سوابق خوبی دارد اما باید در همان قالب کاری خود کار انجام دهد.
وی ادامه داد: در تفکر جهادی 'منیت' وجود ندارد و همه 'ما' هستیم لذا ما نیامده ایم کارهای دیگران را بهم بریزیم بلکه درصددیم ببینیم چه کارهایی را می توان با وجود این گروه ها انجام داد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان نیز گفت: تفکر جهادی در جامعه از بین رفته است.
یحیی صادقی با بیان اینکه باید تفکر حاکم بر جامعه تغییر پیدا کند تاکید کرد: فقر، فقر می زاید در حالی که ما می خواهیم فقر بین نسلی را از بین ببریم و راه حل آن احیا تفکر جهادی در جامعه است.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.