مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این میزان گوشت تولید شده عمدتا در بازارهای منطقه و بخشی از این گوشت در استان‌های همجوار عرضه شده است.

محمد پولادخای افزود: در حال حاضر سه مزرعه پرورش شترمرغ پرواری به ظرفیت مجموع ۷۰۰ قطعه در دوره و با قابلیت تولید حداکثر ۳۵ تن در حال تولید است.

وی اظهار داشت: تعداد زیادی تقاضای صدور مجوز تاسیس واحد جدید، از جمله توسعه یکی از واحدهای موجود از ۲۰۰ قطعه به یکهزار قطعه در دست اقدام است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان شرایط آب و هوایی خاص، بستر و ظرفیت لازم را برای پرورش و نگهداری شترمرغ در منطقه جنوب کرمان مناسب برشمرد و گفت: شیوه تغذیه این پرنده شبیه نشخوارکنندگان بوده و غالب هزینه پرورش شترمرغ مربوط به خوراک هایی مانند یونجه، ذرت دانه ای و کنجاله سویا است و در شرایط دمایی منفی ۱۵ تا مثبت ۵۰ درجه سانتیگراد قابلیت رشد و تولید دارد.

 وی بیان کرد: گوشت این پرنده به دلایل قابلیت هضم مناسب، پروتئین بالا، چربی کم و همچنین به عنوان منبع غنی آهن، روی و بسیاری از ویتامین ها، با استقبال خوب مصرف کنندگان مواجه شده است.

پولادخای اظهار داشت: سود حاصل از پرورش شترمرغ به تولید گوشت محدود نبوده، بلکه پوست، پَر و روغن این پرنده نیز از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار بوده و به قیمت مناسبی در صنایع چرم سازی، بهداشتی، دارویی و تزیینی به فروش می رسد.

 وی گفت: با توجه به نیاز نداشتن این پرنده به تاسیسات و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و همچنین با توجه به استقبال خوب بهره برداران در زمینه احداث واحدهای شترمرغ، در آینده نزدیک شاهد توسعه بیش از پیش این صنعت در منطقه و کشور خواهیم بود.

سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان جنوبی را تحت پوشش دارد.

۷۴۵۰/۷۴۲۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.