مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی، افزایش رطوبت و خنکی هوا؛ پیش‌بینی می‌شود سطح عملیات مبارزه با آفت مگس زیتون تا 3000 هکتار افزایش یابد.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین،
به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عباس علیخانی اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی، افزایش رطوبت و خنکی هوا؛ پیش‌بینی می‌شود سطح عملیات مبارزه با آفت مگس زیتون تا 3000 هکتار افزایش یابد؛ حال حاضر آمار تله‌های پیش‌آگاهی مگس زیتون در باغات منطقه طارم سفلی بالا رفته است.

وی ادامه داد: لارو مگس با تغذیه از گوشت میوه باعث ریزش میوه‌ها قبل از برداشت، کاهش بازارپسندی محصولات کنسروی و کاهش کیفیت روغن می‌شود؛ مبارزه با این آفت به دلیل تعداد نسل در دو تا سه مرحله انجام‌شده که این موضوع، مشکلات مبارزه با این آفت را دوچندان می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین عنوان کرد: امسال هشت ایستگاه پیش‌آگاهی با شش کارشناس به‌طور مستمر جمعیت این آفت را از طریق نصب تله‌های فرمونی و مک فیل برای تعیین زمان دقیق مبارزه و کاهش خسارت آفت در دوره پنج‌روزه رصد می‌کنند.

علیخانی از باغداران منطقه خواست: جهت مبارزه با این آفت به‌صورت گروهی اقدام و برای کسب اطلاعات بیشتر و شیوه مبارزه به مرکز جهاد کشاورزی طارم سفلی مراجعه کنند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.