رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور روز سه شنبه در دیدار با استاندار کرمان گفت: میزان سرمایه گذاری دولت در زیرساخت های آب و خاک از نظر حجمی بی سابقه بوده است.

شاهرخ رمضان نژاد تصریح کرد: سرمایه های مردمی باید وارد بخش کشاورزی شود و این سرمایه ها در حال ورود به بخش کشاورزی است.

وی بر برگزاری همایش های فرصت های سرمایه گذاری در شهرستانها تاکید کرد و ادامه داد: کشاورزی یک فعالیت اجتماعی است و مدیران این حوزه باید از این منظر، همگرایی و هم افزایی ایجاد کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با بیان اینکه امنیت غذایی در مواردی از جمله تامین گندم از سوی وزیر جهاد کشاورزی به صورت ویژه مد نظر قرار گرفته است، تاکید کرد: نظام مهندسی استان کرمان یکی از سازمان های پیشرو در کشور به شمار می رود.

رمضان نژاد بیان کرد: الکترونیکی کردن، ارجاع کارها، تعامل با بخش غیردولتی در استان کرمان به مرحله اجرا درآمده که اقدامات بسیار خوبی است.

وی با بیان این مطلب که سازمان نظام مهندسی کشور ۲۵۰ هزار  عضو دارد گفت: درصدد دانش بنیان کردن کشاورزی هستیم تا رقابت پذیری و تولید محصولات با قیمت و کیفیت بازار پسند محقق شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با اشاره به اینکه در استان کرمان ۱۵ هزار نفر از دانش آموختگان کشاورزی عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی هستند، تاکید کرد: اگر از ظرفیت علمی این سازمان به درستی استفاده کنیم تحول اساسی در حوزه کشاورزی رخ خواهد  داد.

رمضان نژاد با بیان این مطلب که کمک به رونق تولید در حوزه کشاورزی از اولویت های سازمان نظام مهندسی کشاورزی به شمار می رود، گفت: سرمایه داران در حال ورود به سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی هستند و تحریم ها موجب شده مزیت های حوزه کشاورزی هر چه بیشتر مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد.

وی یادآور شد: متوسط زمان صدور مجوزها را از ۱۵۰ روز به ۲۰ روز رسانده ایم و تلاش می شود که مدت زمان صدور این مجوزها در حوزه گلخانه به یک هفته و در حوزه دام به ۲ هفته کاهش یابد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با تاکید بر این مطلب که افزایش بهره وری در حوزه رونق تولید در بخش کشاورزی یکی از اولویت های سازمان نظام مهندسی کشاورزی به شمار می رود، گفت: راهبرد اصلی در سازمان نظام مهندسی رونق تولید است و تلاش می شود که متوسط تولیدات را به رکوردها برسانیم و اگر این فاصله را نزدیک کنیم کمکی به کشاورزان و افزایش درآمد آنها است و مهندسان کشاورزی نیز نقش آفرین می شوند.

رمضان نژاد با اشاره به اینکه ایجاد مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی نیز پیشنهاد شده است، گفت: در دنیا موضوع ترویج خصوصی شده و در کشور ما و استان کرمان در این راستا اقدام شده است و این دفاتر به عنوان پیشخوان های تخصصی بخش کشاورزی فعالیت خواهند داشت.

۳۰۲۹/۷۴۴۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.