علی احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته 14 دوره آموزشی آشنایی با بیماری تب کریمه کنگو در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان برگزار شد.
وی به آغاز فصل گرما اشاره و تصریح کرد: بیماری تب خونریزی ‌دهنده کریمه کنگو با شروع فصل گرما فعالیت و تکثیر کنه هیالوما شیوع پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: کنه ‌ها از مهمترین عوامل انتقال این بیماری هستند و از طریق گزش، دام آلوده شده، مصرف گوشت آلوده و یا تماس مستقیم با دام موجب انتقال این بیماری به انسان می ‌شود.
وی تب کریمه کنگو را از بیماری ‌های مشترک بین انسان و دام برشمرد و اظهار داشت: این بیماری هیچگونه علائم بالینی در جمعیت دامی نداشته و زمانی که در جامعه انسانی بروز می‌ کند از طریق انجام آزمایشات سرولوژی قابل تشخیص است.
مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: شهروندانی که بدون رعایت پوشش ‌های بهداشتی اقدام به کشتار غیرمجاز دام در خارج از کشتارگاه می کنند بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به این بیماری هستند.
وی افزود: مردم گوشت قرمز مورد نیاز خود را از فروشگاه ‌های مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه و از خرید گوشت از افراد سودجو و دوره ‌گرد خودداری کنند.
احمدی بیان کرد: اطلاع رسانی و آموزش بیماری تب کنگو از طریق رسانه ها و برگزاری کلاس ترویجی و آموزشی به صورت ویژه در دستور کار است.
اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان هفت شهرستان جنوبی استان را با جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.
3029/7450/7429
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.