مجید همتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری های دامی و حفظ بهداشت عمومی جامعه از طریق مصرف گوشت سالم عملیات ملی واکسیناسیون علیه بیماری ویروسی آبله در تمام گله های گوسفند و بز موجود در سطح استان آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه همکاری دامداران در انجام موفقیت آمیز و پوشش 100 درصدی واکسیناسیون این دام ها در سطح منطقه بسیار مهم است از تمام دامداران در خواست کرد در راستای جلوگیری از بروز و شیوع این بیماری در منطقه و تلفات و خسارات ناشی از آن همکاری لازم را با اکیپ های واکسیناسیون اداره دامپزشکی داشته باشند تا امنیت لازم دام ها بر علیه این بیماری ویروسی به صورت کامل ایجاد شود.
همتی با بیان اینکه واکسیناسیون جمعیت دامی استان همه ساله در راستای پیشگیری از این بیماری ویروسی دامی توسط این اداره انجام می گیرد، در همین راستا عملیات واکسیناسیون در روستای کریم آباد، شهرستان صحنه با همکاری اداره دامپزشکی شهرستان صحنه صورت گرفت.
وی ادامه داد: خسارت های ناشی از بیماری آبله بسیار قابل توجه است و در صورت بروز این بیماری، تلفات در بره و بزغاله های تازه متولد شده تا 100 درصد هم می رسد و این مهم، انجام واکسیناسیون برای پیشگیری از این بیماری را ضروری دانست.
او از دامداران خواست تا برای واکسیناسیون رایگان دام های خود با اکیپ های دامپزشکی همکاری کرده و تا حد ممکن از جابجایی دام های خود تا پایان واکسیناسیون صرف نظر کنند.
به گفته همتی، واکسیناسیون دام های سبک علیه بیماری آبله از اواخر فروردین شروع شده و تا پایان خرداد ماه ادامه پیدا خواهد.
به گزارش ایرنا؛ از مجموع کشتارگاه های استان، یک کشتارگاه صنعتی دام در بیستون و 12 کشتارگاه سنتی نیز در مابقی شهرستان های استان فعال است.
همچنین اکنون پنج کشتارگاه صنعتی طیور نیز در استان کرمانشاه فعال است.
در استان کرمانشاه چهار میلیون و 650 واحد دامی و بیش از یک هزار و 333 واحد دامپروری صنعتی شامل 700 واحد مرغداری گوشتی صنعتی، 176 واحد گاوداری شیری، 181 واحد پرواربندی گوساله و 219 واحد پرواربندی بره فعال است.
در این استان همچنین 24 واحد مرغداری تخمگذار، 13 واحد پرورش بوقلمون صنعتی، 9 واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، 2 واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از 309 هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.
در استان کرمانشاه سالانه بیش از 451 هزار تن انواع محصولات دامی شامل 336 هزار تن شیرخام، 36 هزار و 300 تن گوشت قرمز، 63 هزار و 800 تن گوشت طیور، 11 هزار و 100 تن تخم مرغ و چهار هزار و 83 تن عسل تولید می شود.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.