معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: 7909 پرونده تخلف صنفی در آذربایجان غربی تشکیل شد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی علیرضا محمودی در جمع خبرنگاران گفت: در 10 ماهه امسال تعداد بیش از 7هزار و 900 پرونده تخلف صنفی در آذربایجان غربی تشکیل شد که ارزش ریالی آنها 3600 میلیارد و197 میلیون ریال بوده است که عمده تخلف این واحدها شامل احتکار، اعلام نکردن موجودی و گرانفروشی است.

وی با اشاره به تشکیل 50 فقره پرونده تخلف احتکار در این مورد، گفت: ارزش ریالی این پرنده ها در مجموع بیش از 78 میلیارد ریال است که از این تعداد 18 فقره مربوط به ارومیه به ارزش بیش از 48 میلیارد ریال و 32 فقره به ارزش بیش از 30 میلیارد ریال نیز مربوط به شهرستان هاست.

معاون نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بیان کرد: تعداد 3 هزار و 766 مورد بازرسی نیز از کالای گوشت قرمز گرم و سرد صورت گرفت که از این تعداد 110 فقره منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و 488 میلیون ریال شد که برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.

وی با اشاره به انجام 5 هزار و 199 مورد بازرسی در خصوص گوشت مرغ، اظهار کرد: 117 مورد از این تعداد به تشکیل پرونده به ارزش 5 میلیارد و 816 میلیون ریال منجر شد و برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی همچنین از آغار طرح نظارتی نوروز خبر داد و گفت: طرح نظارتی نوروز امسال در آذربایجان‌غربی از اول بهمن ماه آغاز شده و تا 15 فروردین سال آینده ادامه می‌یابد.

وی بیان کرد: کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات اولویت‌ دار در مراحل تامین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت با توجه به افزایش خرید و تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها و خدمات در روزهای پایانی سال و ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه از اهداف اجرای این طرح است.

محمودی گفت: کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات اولویت‌دار در مراحل تامین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت، با توجه به افزایش خرید و تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها و خدمات در روزهای پایانی سال و ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه از اهداف اجرای این معاونت است.

وی افزود: هموطنان گرامی می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران فروشی، کم فروشی و تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب و ... را بصورت حضوری یا تلفنی از طریق شماره تلفن 124 نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت از ساعت 7.30 صبح الی 20 عصر با کارشناسان در میان بگذارند.

 

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.