به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی روز شنبه در شورای فرهنگ عمومی استان کرمان، با اشاره به تشکیل قرارگاه فرهنگی استان، افزود: مجموعه ای که در حال شکل گیری است به مستندی برای نحوه شکل گیری خود نیاز دارد و در این قرارگاه باید روحیه جهادی وجود داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: قرارگاهی که می خواهد در حوزه فرهنگ کارهای جدید انجام دهد، برای کارهای خود نیاز به بودجه های جداگانه دارد .
امام جمعه کرمان بر استفاده حداکثری از ظرفیت های فرهنگی استان کرمان تاکید کرد و ادامه داد: در قرارگاه فرهنگی نماینده تمامی نهادهای فرهنگی، انقلابی و مردمی حضور خواهند داشت.
حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی گفت: بودجه قرارگاه فرهنگی در قالب یک طرح سه ساله، قرار است دو سوم از سوی بنگاه های اقتصادی و یک سوم از سوی دولت تامین شود.
وی افزود: نیاز به جریان جدیدی در حوزه فرهنگی وجود دارد و این جریان می تواند قرارگاه فرهنگی باشد و استان کرمان در ایجاد ساختار این قرارگاه و بررسی راه های تامین مالی از سایر استان ها جلوتر حرکت کرده است.
امام جمعه کرمان ادامه داد: پنج مساله کلان در استان کرمان شناسایی شده تا در قرارگاه فرهنگی استان مورد توجه قرار گیرند و در کنار آن مسائل اولویت دار استان در حوزه های مختلف نیز شناسایی شده است.
حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امام علی (ع) در فرموده ای به مضمون فرموده اند که هر کس اعمال، رفتار و عملکرد خود را محاسبه کند، حتما سود خواهد برد زیرا با ضعف ها و نقص ها آشنا شده و در صدد رفع آنها بر می آید.
وی با اشاره به این مطلب که مشکل انسانها در جهل و غفلت است، تصریح کرد: انسان به دلیل جهل، ممکن است اقداماتی را انجام دهد که نباید آنها را انجام می داد و مشکل بزرگتر آنجاست که انسان نمی داند اما فکر می کند که می داند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه با تکیه بر علم می توان مشکل جهل را حل کرد، گفت: حل مشکل غفلت موضوعی است که به آسانی انجام نمی شود.
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان، فرصت مناسبی برای محاسبه اعمال، رفتار و عملکرد است زیرا اگر فرد دچار غفلت شود، خسران بزرگی برای او ایجاد می شود.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.