به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در دیدار با حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حمیدرضا مهدوی ‌ارفع، مسئول نهضت جهانی نهج‌البلاغه خوانی به سخنان امیرالمؤمنین (ع) اشاره و یادآور شد: اگر کسی بداند بازگشت و سرانجام کارها چگونه است و از بازگشت به قیامت آگاه باشد، سراغ حیله و نیرنگ نمی‌رود و زندگی خود را با صداقت و راستی پیش می‌برد.
وی با بیان اینکه امیرالمؤمنین (ع) رمز پیروزی در جنگ ‌ها را صداقت معرفی می کند، تصریح کرد: وقتی خداوند صداقت را در ما دید پیروزی را برای ما و شکست و خواری را بر دشمنان ما فرو می فرستد و این کلام حضرت نشان می‌دهد شکست و پیروزی حقیقی در میزان هماهنگی ما با خدا تعریف می‌شود.
آیت الله عابدینی در ادامه مذموم بودن حیله و نیرنگ برای پیشبرد کارها را یادآور شد و ادامه داد: امام علی (ع) می‌فرمایند 'امروز در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که بیشتر مردم حیله و نیرنگ را راه زیرکی می‌پندارند و افراد جاهل، آنان را اهل تدبیر خوانده' حضرت آنها را نفرین می‌کنند.
امام جمعه قزوین در تشریح آیه 119 سوره توبه اظهار داشت: خداوند در این آیه می‌فرماید 'ای کسانی که ایمان آورده‌اید از مخالفت فرمان خدا بپرهیزید و با صادقان باشید'.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضاف کرد: امام علی (ع) به صداقت و راستی نگاه ویژه‌ای داشتند که امروز هم در دنیا موضوع بسیار مهمی به حساب می‌آید.
9925/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.