به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز شنبه در شورای فرهنگ عمومی استان کرمان افزود: لازم است که در شهر کرمان با مطالعه میدانی شاخص سرانه مطالعه در گروه های مختلف دانش آموزی، دانشجویی و دیگر اقشار مشخص شود و بعد برنامه ریزی شود که در نهایت بدانیم با برنامه های اجرا شده چه تغییراتی در این شاخص ها ایجاد شده است.
وی تاکید کرد: همچنین لازم است در قالب یک طرح پژوهشی دیگر، روش های ارتقای سرانه مطالعه، ایجاد انگیزه در مطالعه و گسترش کتابخوانی به دو روش مطالعات کتابخوانی و میدانی انجام شود که در این زمینه می توان از تجربیات سایر کشورها نیز استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه شورای انقلاب فرهنگی شاخص هایی برای ارتقای فرهنگ جامعه تعریف کرده و باید در زمینه اجرایی کردن آنها برنامه ریزی و اقدام کرد، ادامه داد: یکی از این شاخص ها، بالا بودن سطح فرهنگ جامعه کتابخوانی و مطالعه است.
استاندار تاکید کرد: تحقیقات انجام شده نشان می دهد که پنج عامل و نهاد از جمله خانواده، مدارس و نظام آموزشی، کتابداران و کتابخانه ها، دولت و رسانه های جمعی و ناشران و کتابفروشی ها در بهبود وضعیت کتابخوانی تاثیر به سزایی دارند .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این نشست با بیان این مطلب که شورای فرهنگ عمومی استان در سال گذشته 138 نشست برگزار کرده است، گفت: این شورا در 18 نقطه از جمله 16 شهرستان و دو بخش تشکیل می شود.
محمدرضا علیزاده تاکید کرد: هفت نشست شورای فرهنگ عمومی در مرکز استان کرمان برگزار و مابقی در شهرستان ها و بخش ها تشکیل شده است.
وی یادآور شد: 220 دستور کار در شوراهای فرهنگ عمومی استان کرمان مطرح شده و در مجموع 547 مصوبه را در پی داشته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: در نشست های سال گذشته اصلاح ساختار شورای فرهنگ عمومی،تدوین ساز و کار عملیاتی شدن مصوبات و ارتقای انگیزه و توانمندی اعضای شورا مورد تاکید قرار گرفته است.
علیزاده بیان کرد: در حال حاضر کارگروه های شورای فرهنگ عمومی به صورت جدی در حال فعالیت هستند و نتایج بسیار خوبی را به دنبال داشته اند.
وی گفت: در سال جاری نیز نشستی با دبیران و مسئولان کارگروه های شورای فرهنگ عمومی و موارد مربوط به قرارگاه فرهنگی استان مورد بررسی قرار گرفت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به این مطلب که دستور العمل تشکیل کارگروه های شورای فرهنگ عمومی نیز تدوین شده است، اظهارداشت: حسب تصویب گروه سیاست گذاری و نظارت شورای فرهنگ عمومی استان کرمان مقرر شد نشست های این شورا در دهه پایانی هر ماه برگزار شود.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.