به گزارش ایرنا، سید مجتبی حسینی روز سه شنبه در آیین بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در بوشهر افزود: خلیج فارس به عنوان یک آبراهه استراتژیک نماد غیرت و مردانگی مردم ایران زمین و یادآور تمدن پارسی است.
وی بیان کرد: ایران به واسطه تاریخ و تمدن کهن خود بیشتر در این زمینه مورد توجه قرار گرفته که با نگاه کلی می توان اثرهای فرهنگ و تاریخ این سرزمین را در جهان مشاهده کرد.
حسینی ادامه داد: ایران، بزرگ سرزمینی است که مردمانی از جغرافیایی خود به جامعه معرفی کرده که حضورشان در تمام عرصه ها مایه مباهات و افتخار بوده است.
وی اظهار داشت: خلیج فارس بدین صفت حقیقتی گواراست که قدم در قلمرو هنر گذاشته و این آمیختگی چنان سزاوار بوده که اعجاز هنر و ادبیات خلیج فارس در برخی از تقدس ها قابل لمس است.
حسینی ادامه داد: در عرصه خلیج فارس، برنامه‌ها و فرهنگ‌های گوناگونی نهفته است که نام این آبراه بین المللی در جهان متبلور شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: دبیرخانه روز ملی خلیج فارس از اسفند سال گذشته با تشکیل کارگروه تخصصی و عمومی در این اداره کل کار خود را آغاز کرد.
فاطمه کرم پور افزود: بالغ بر ١٨٠ برنامه فرهنگی و هنری از سوی دستگاه های اجرایی به دبیرخانه ارسال شد که این برنامه ها از جنوبی ترین تا شمالی ترین منطقه استان برنامه ریزی و برگزار شد.
وی ادامه داد: برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدت چهار شب و در چهار نقطه میدان انقلاب، کافه حاج رئیس، پارک شورا و دانشکده هنر معماری بوشهر برگزار شد.
کرم پور تصریح کرد: خلیج فارس نشان عظمت و صلابت و رشادت های مردمان سرزمینی است که با فرهنگ و تاریخ خود صلح و دوستی را به جهان عرضه داشته است.
تجلیل از خانواده های شهیدای خلیج فارس، اجرای موسیقی محلی، رونمایی از نقاشی دیجیتال نبرد تاریخی استعمارگران پرتغالی به منطقه ریشهر و اجرای زنده مارش نظامی از جمله برنامه های این آیین بود.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.