به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز چهارشنبه در اولین ستاد استانی بازی های المپیک و پاراالمپیک 2020 توکیو افزود: اهداف پیش بینی شده برای ورزش در بخش های عمومی ، قهرمانی و شرکت در مسابقات بین المللی برای دولت بسیار با اهمیت است.
وی با اشاره به اینکه توسعه سلامت جامعه، پرکردن اوقات فراغت جوانان و نام آور بودن در سطح کشور از اهداف ورزش عمومی و همگانی به شمار می رود، ادامه داد: در حوزه قهرمانی و بین المللی، حضور در مسابقات جهانی انگیزه خوبی برای ارتقای ورزش به شمار می رود و از سوی دیگر موجب استفاده از تجربیات سایر کشورها در حوزه ورزش و معرفی هر چه بیشتر جمهوری اسلامی به جهان می شود.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر باشگاه های ورزشی برخی کشورها به عنوان یک بنگاه اقتصادی مشغول به ادامه فعالیت هستند، اظهارداشت: می توان از ظرفیت های درآمدزای تیم های ورزشی در رشته های مختلف استفاده کرد.
فدائی تصریح کرد: اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده ، نشان دهنده اهمیت این موضوع است و ما نیز به این اهمیت توجه داریم و سعی می شود در حد توان و مقدورات خود برای توسعه ورزش و حمایت از ورزشکاران اقدام کنیم.
وی با تاکید بر این مطلب که در توسعه ورزش دو عامل استعداد و امکانات نیاز است، تاکید کرد: در استان کرمان استعدادهای بسیار خوب و زیادی را داریم اما در حوزه امکانات باید گفت منابع موجود محدود است.
استاندار کرمان با بیان این مطلب که منابع دولتی، منابع شرکت ها و منابع بخش خصوصی و خیران سه منبع تامین امکانات در حوزه ورزش هستند، گفت: این منابع محدودیت هایی دارند و با توجه به این محدودیت ها از جمله در بخش دولتی باید تلاش کرد که منابع به صورت عادلانه تقسیم شود.
فدائی تاکید کرد: امکان عبور از محدودیت های موجود وجود ندارد اما در چارچوب همین محدودیت ها هم می توان کارهای زیادی را انجام داد.
وی گفت: باید بررسی شود که درصد ورزش از بودجه دولتی چه میزان است و آیا این درصد با توجه به جایگاه و ظرفیت حوزه ورزشی درصد درستی است یا خیر.
فدائی اظهارداشت : شرکت ها برای ورزش در استان کرمان هزینه کرده اند و باید آن را سامان دهیم اما مدیران شرکت ها نیز معترف هستند که این هزینه مورد رضایت آنها نیست و علاقه دارند که این هزینه کرد توزیع بهتری داشته باشد.
استاندار کرمان تاکید کرد: بنگاه های اقتصادی علاوه بر ورزش در کمک به آزادی جرائم غیرعمد، اجرای پروژه های عمرانی، بهداشت و درمان و خیریه های درمانی هزینه می کنند و بر مبنای مسئولیت های اجتماعی خود و براساس درآمد بسیار خوبی که از منابع استان دارند، باید این کار را انجام دهند اما در منابع این شرکت ها نیز محدودیت هایی وجود دارد و در نشستی تلاش می کنیم که این منابع هر چه بهتر توزیع شوند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز با بیان اینکه هدف از این نشست حضور هیات های ورزشی بود که ورزشکار در مسابقات انتخابی برای المپیک و پارا المپیک دارند، گفت: در سال گذشته 252 مدال برون مرزی رسمی به استان کرمان اختصاص یافته که مهمترین آنها حضور 23 نماینده ورزش استان در مسابقات جاکارتا بوده است.
محمدتقی امیری خراسانی تصریح کرد: در سال گذشته همچنین 602 مدال کشوری توسط ورزشکاران استان کرمان کسب شده است.
وی با اشاره به اینکه روند رشد در حوزه ورزش بانوان قابل مشاهده است، تاکید کرد: در این حوزه هنوز جا دارد که شاهد اتفاقات مناسب تری باشیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اینکه در حوزه ورزش همگانی نیز سعی شده در تمامی حوزه های آن به ویژه در نقاط محروم اقدام شود، عنوان کرد: طرح توسعه ورزش قهرمانی استان کرمان بر اساس برنامه های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت پیگیری شده است.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.