به گزارش ایرنا، محسن شمسی روز چهارشنبه در همایش ملی ایمنی،بهداشت و محیط زیست(HSE) در سیرجان افزود: بخشی از اختیارات آموزشی به واحدهای استانی واگذار شده و اگر بخشی از صنایع و خدمات استان نیاز به نیروی کارآمد داشته باشد می توانیم دوره ها را به صورت کوتاه مدت با حضور اساتید و همکاری مراکز تولیدی برای تربیت آنها برگزار کنیم.
وی با اشاره به فعالیت مراکز نو آوری و رشد در دانشگاه جامع علمی و کاربردی تصریح کرد: واحدها و کارخانه های صنعتی از این مراکز استفاده کنند و زیبنده نیست مراکز بزرگ صنعتی از نیروهای بومی استفاده نکنند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان اظهار داشت: کسی که مهارت داشته باشد با استفاده از فرصتی که در اختیار دارد، کارهای مفیدی را انجام می دهد و از مهارتش کسب درآمد می کند.
وی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی وظیفه تربیت نیروهای کارآمد و ماهر را بعهده دارد افزود: شاید فکر کنیم بیکاری زمینه ساز فساد در جامعه است اما مهمتر از بیکاری بی مهارتی نقش دارد.
شمسی تاکید کرد: در دانشگاه علمی و کاربردی رشته های دانشگاهی متناسب با نیاز جامعه ایجاد می شوند و رشته هایی که متقاضی ندارند به راحتی حذف می شوند.
وی تصریح کرد: خانواده وزارت علوم و تحقیقات و فناوری برای تربیت نیروهای مهارتی دست به دست همدیگر داده اند که بی مهارتی را برطرف کنیم تا بسیاری از مشکلات حل شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان بیان کرد: 132مقاله به دبیرخانه همایش ملی ایمنی،بهداشت و محیط زیست(HSE) ارسال شد که در مجموع 87 مقاله برای این همایش پذیرفته شده است.
وی افزود: 18 مقاله در روزهای 4 و 5 اردیبهشت برای ارائه در این همایش در 2 نوبت صبح و عصر سخنرانی می کنند.
شمسی بیان کرد: همچنین با انقعاد تفاهم نامه با سایت سیویلیکا، مقالاتی که برگزیده شده اند برروی این سایت نمایش داده خواهند شد.
همایش ملی ایمنی،بهداشت و محیط زیست(HSE)، توسط مرکز آموزش علمی کاربردی نوبنیاد سیرجان و با همکاری شرکت صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان و اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان سیرجان طی روزهای چهارم و پنجم اردیبهشت در شهرستان سیرجان برگزار می شود.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.