علی بابایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وضعیت بارندگی های شهرستان کرمان افزود: همه نیروها در سطح شهرستان کرمان در حال آماده باش هستند.
وی با اشاره به اینکه ستاد مدیریت بحران شهرستان کرمان در روز گذشته(24فرودین) برگزار شده و در این راستا هماهنگی ها و تقسیم وظایف انجام شده است گفت: تاکنون شاهد مشکل خاصی در سطح شهرستان کرمان نبوده ایم.
فرماندار کرمان با اشاره به اینکه بیشترین بارش‌ ها در شهرستان کرمان را در بخش ماهان و چترود بوده است تصریح کرد: در بخش چترود در قسمتی از مسیر آب از سطح رودخانه بالا زده بود که خوشبختانه با هدایت آب این مساله مدیریت شد.
بابایی گفت: در مسیرهای ماهان و قناتغستان سیلاب به جاده اصلی رسیده است که خوشبختانه وضعیت کنترل شده است و از سه دهنه اصلی از ضلع غربی بزرگراه هفت باغ آب جاری شده و به سمت ماهان هدایت می‌ شود.
وی افزود: با توجه به تمهیدات صورت گرفته تعداد پنج دستگاه لودر به همراه تعداد زیادی کامیون کار بازگشایی مسیرها را انجام داده ‌اند و همه مسیرها در حال مدیریت و کنترل هستند.
فرماندار کرمان با اشاره به وضعیت سد خاتم الانبیا بخش راین خاطرنشان کرد: ورودی و خروجی های این سد تنظیم شده است و مشکلی در این راستا وجود ندارد.
بابایی تصریح کرد: در کوهپایه سه روستای خیرآباد، محمود آباد و روی‌ آباد که تحت تأثیر بارندگی قرار گرفته بودند با اعزام امکانات و نیروها مشکلات در این روستاها برطرف شد.
وی گفت: در شهر کرمان آب گرفتگی ‌های نقطه ‌ای به وجود آمده که شهرداری در حال آبگیری از این قسمت ها است همچنین تعداد زیادی گونی شن برای مواقع اضطراری پیش ‌بینی شده است.
فرماندار کرمان بیان داشت: با کمک ماشین ‌آلات راهداری کرمان پمپ ‌هایی برای کشیدن آب در مناطق تاریخی و میراثی کرمان مستقر شده تا مسیر ورودی های آب به طرف بافت تاریخی شهر را کنترل کنند.
به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان کرمان نیز با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از شب گذشته در کرمان، نسبت به طغیان رودخانه های این استان هشدار داده است.
طبق اعلام کارشناسان اداره کل هواشناسی کرمان، ناپایداری های جوی در این استان با افزایش ابر، رگبار شدید، رعد و برق و ورزش باد شدید همراه است.
احتمال بارش تگرگ در برخی از مناطق استان کرمان دور از انتظار نیست.
همچنین پیش بینی شده در برخی از مناطق جنوب و شرق این استان بارندگی تا صبح روز دوشنبه (26 فرودین) ادامه داشته باشد.
شدت بارش باران برای شهرستان های همجوار با استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان بیش از سایر نقاط پیش بینی می شود و احتمال طغیان رودخانه ها در این مناطق زیاد است.
9895/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.