عبدالرحمن شهنوازی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیشترین اظهار داشت: با فعالیت سامانه بارشی از دیشب جاری شدن روان آب در برخی شهرها و سیلابی شدن بسیاری از رودخانه های فصلی سیستان و بلوچستان را شاهد هستیم.
وی افزود: با توجه به رگبار متوسط تا سنگین همراه با رعد و برق برای پیشگیری از خطر احتمالی ناشی از جاری شدن رواناب و سیلاب در سیستان و بلوچستان تدابیر لازم برای آمادگی دستگاه های امدادی و عملیاتی اتخاذ شده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: براثر بارندگی های رگباری و شدید و طغیان رودخانه های محلی در جنوب استان هم اینک مسیرهای کوتیچ به نیکشهر، اسپکه - فنوج، بنت - نیکشهر، جلگه - چاه هاشم، چاهان - زرآباد بسته شدند.
وی بیان کرد: هم اینک در تمامی شهرستانهای جنوبی سیستان و بلوچستان شاهد آبگرفتگی معابر هستیم.
شهنوازی تاکید کرد که با توجه به هشدار سیلابی شدن رودخانه های فصلی از مردم انتظار می رود از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیر سیلاب های فصلی اجتناب کنند.
محمود دیانتی رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: گزارش باران از بیش از 110 ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی استان تا صبح امروز دریافت شده که بیشینه بارش ها با 42 میلی متر مربوط به «چاه رحمان» از توابع زاهدان بوده است.
به گزارش ایرنا براساس اخطاریه شماره سه هواشناسی سیستان و بلوچستان فردا /دوشنبه/ نیز در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان رگبار متوسط تا سنگین و رعد و برق، باد شدید لحظه ای، احتمال صاعقه و تگرگ در غالب نقاط استان همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، و طغیان رودخانه های فصلی پیش بینی می شود.
همچنین در سایر نقاط سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق پراکنده رخ می دهد و از اواسط وقت دوشنبه این سامانه به تدریج از نوار شرقی استان خارج می شود.
یک شنبه و دوشنبه در سواحل و روی دریا رگبار متوسط تا سنگین و رعد و برق رخ خواهد داد. با توجه به وزش باد شدید، دریای عمان متلاطم و توفانی و ارتفاع موج حدود 1.5 تا 2.5 و گاهی بیش از 2.5 متر پیش بینی می شود.
با توجه به پیش بینی بارش های فوق سنگین در حوضه آبریز رودخانه های منتهی به شمال سیستان و بلوچستان، افزایش شدت سیلاب و میزان آب ورودی به سمت سیستان انتظار می رود.
بر اساس این اخطاریه توصیه می شود از توقف، تردد و چرای دام در اطراف رودخانه ها خوداری و از صعود به ارتفاعات به واسطه احتمال وقوع رعد و برق و صاعقه پرهیز شود.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.