مهدی نیکویی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آب باران به علت شیب منطقه بافت قدیم شهر کرمان، از سمت کوههای صاحب الزمان (عج) به منطقه سرآسیاب، خیابان سرباز، میدان شهدا و در نهایت به چهار راه شهید باهنر کرمان، بلوار شهدای خانوک و بلدالامین وارد می شود و مشکل اصلی آب گرفتگی شهر در این مناطق است.
وی اظهار داشت: با توجه به شیب منطقه، آبهای روانِ جنوب و شمال شهر و منطقه چهار و یک شهر کرمان وارد چهارراه شهید باهنر و خیابان شهدای خانوک می شود و مشکلاتی برای تردد خودروها ایجاد کرده است.
معاون خدمات شهری شهرداری کرمان گفت: کانالی در ساهای قبل در منطقه شهید باهنر کرمان احداث شده که با وجود حجم بارندگی ها پاسخگو نیست و از زمان هشدار ستاد مدیریت بحران تا آغاز بارندگی زمان کافی برای احداث کانال وجود نداشت.
وی عنوان کرد: شهرداری کرمان با تمامی امکانات و نیروها و با همکاری دیگر دستگاه ها با استفاده از پمپ های لجن کش، بنزینی و برقی و 30 دستگاه تانکر در حال جمع آوری آب های سطح شهر کرمان و رفع مشکل آب گرفتگی معابر هستند.
نیکویی ادامه داد: مشکل این منطقه با استفاده از تجهیزات و نیروها به صورت موقت در حال رفع شدن است و برنامه ریزی برای احداث کانالی جدید در منطقه چهار راه شهید باهنر کرمان بزودی انجام می شود.
وی افزود: امکانات و نیروهای شهرداری از دیشب در مناطق مختلف کرمان مستقر شده اند و با استفاده از گونی های شنی جلوی ورود آب به برخی معابر گرفته شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری کرمان با بیان اینکه سیل های اخیر کشور موجب وارد آمدن ایجاد فشار روانی بر مردم شده است گفت: در این زمینه توجه شهرداری کرمان به وارد نشدن آب به منازل مسکونی شهر است لذا در حال تخلیه آب از محل معابر کرمان هستیم.
وی تاکید کرد: با وجود شدت و حجم بارندگی ها مشکل خاصی در شهر کرمان ایجاد نشده و بافت قدیم این شهر از سال های گذشته مشکل آب گرفتی داشته است.
**برقراری 300 تماس شهروندان کرمانی برای حل مشکل آب گرفتگی با شهرداری
مدیر بازرسی شهرداری کرمان نیز گفت: در پی بارش باران صبح امروز (یکشنبه) 300 تماس توسط شهروندان با سامانه 137 مدیریت بازرسی شهرداری کرمان برای رفع مشکل آب گرفتگی معابر برقرار شد.
سیدمرتضی حسینی ضمن اشاره به بازدید منطقه ای کارشناسان مدیریت بازرسی از آبگرفتگی های مناطق مختلف شهر کرمان بیان کرد: شهرداری کرمان بر اساس اولویت بندی اقدامات لازم را برای رفع مشکلات شهروندان انجام داده است.
3029/7420
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.