به گزارش ایرنا، سرهنگ امین یادگارنژاد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بیش از 55 درصد افزایش وقوع جرایم سایبری را طی سال گذشته در استان کرمان شاهد بوده ایم که 25 درصد آن مربوط به برداشت‌ های اینترنتی است.
وی 25.3 درصد جرائم سایبری را در کرمان طی سال گذشته مربوط به کلاهبرداری اینترنتی دانست و تاکید کرد: شاهد افزایش این جرم سایبری در استان هستیم.
یادگار نژاد با بیان اینکه 13.76 درصد از جرایم سایبری این استان مربوط به مزاحمت ‌های اینترنتی است تصریح کرد: این آمار نسبت به سال 96 حدود 7.62 درصد کاهش پیدا کرده است.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا ) استان کرمان گفت: سال گذشته آزمایشگاه عدله دیجیتال پلیس فتا کرمان ارتقا پیدا کرد و 541 پرونده از سایر پلیس ها و مراجع قضایی به این پلیس تخصصی ارجاع شد.
وی ادامه داد: یکی از اهداف مشترک پلیس فتا و رسانه ها فرهنگ سازی رسانه ای و افزایش سطح آگاهی مردم به منظور استفاده صحیح از فضای مجازی در راستای جلوگیری از رخداد جرائم این حوزه است.
سرهنگ یادگار نژاد با بیان اینکه کاربران فضای مجازی روز به روز در حال رشد هستند گفت: بسیاری از این افراد امور روزانه خود را توسط این فضا انجام می دهند.
وی با اشاره به اینکه افزایش کاربران فضای مجازی بدون آگاهی و دقت لازم موجب افزایش جرائم سایبری می شود ، اظهار داشت: یکی از دلایل عمده افزایش جرایم سایبری رشد نکردن شاخص های امنیتی به موازات رشد و پیشرفت سامانه های ارتباطی و رایانه ای است.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا ) استان کرمان تصریح کرد: پلیس فتا استان کرمان با همکاری ادارات مختلف اقدام به برگزاری 501 کارگاه و نشست آموزشی در زمینه آگاه سازی کاربران فضای مجازی نسبت به جرائم کرده است.
وی تاکید کرد: 931 پیام و نکته آموزشی توسط رسانه ها توسط پلیس فتا در راستای پیشگیری از جرایم سایبری انجام شده است.
رئیس پلیس فتا کرمان نیز اضافه کرد: 97 نمایشگاه سایبری و 10 طرح با موضوع فروش دارو در راستای شناسایی جرایم سایبری و مواد مخدر برگزار و 483 مورد نشانگاه مجرمانه در استان کرمان کشف شده است.
سرهنگ یادگارنژاد با اشاره به اینکه 462 نت سرا طی سال گذشته در استان کرمان شناسایی و ساماندهی شده است بیان کرد: هزار و 226 مورد بازرسی از این اماکن انجام و 13 مورد تخلف کشف شده است.
وی تاکید کرد: افراد هنگام خرید کالا رمز خود را در اختیار فروشندگان قرار ندهند و فروشندگان باید دستگاه پوز را در دسترس مشتریان خود قرار دهند.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا ) استان کرمان به نشر اکاذیب در زمینه بارش باران و شرایط جوی توسط برخی کاربران فضای مجازی اشاره و تاکید کرد: نشر و بازنشر اکاذیب جرم است و مورد پیگرد قانونی قرار می ‌گیرد.
وی همچنین از مردم خواست در راستای اهدای کمک به سیل زدگان از طریق مبادی رسمی از جمله هلال احمر و کمیته امداد اقدام کنند.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا ) استان کرمان گفت: روزهای اخیر شاهد انتشار شماره حساب‌ هایی در فضای مجازی برای کمک به آسیب دیدگان از سیل هستیم که به منظور کلا‌هبرداری ایجاد شده است.
وی از تلاش برای افزایش کشف جرایم سایبری و افزایش سطح آگاهی مردم از جرایم سایبری در تعامل با رسانه ‌ها، راه‌ اندازی پلیس فتا در شهرستان ‌های دارای بیش از 100 هزار نفر جمعیت در استان به عنوان راهبردهای پلیس فتای کرمان در سال 98 نام برد.
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.