سرهنگ محمد اقبالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درچنین شرایطی سرقت های بانکی افزایش یافته و مهمترین آن ها کپی اطلاعات بانکی است.
وی اضافه کرد: هوشیاری کاربران برای پیشگیری ازسرقت های الکترونیکی بسیار حائز اهمیت بوده که با حفظ آن می توان مانع از برداشت های غیرمجازحساب های بانکی شد.
اقبالی خاطرنشان کرد که آگاهی کاربران برای استفاده از کارت های بانکی درفضاهای مختلف وارد کردن رمز کارت بانکی توسط خود کاربر است که راه نفوذ سارقان الکترونیکی را مسدودمی کند.
وی افزود: مسافران درهنگام سفر از فروشگاه های معتبر اقدام به خرید و از تحویل کارت بانکی به فروشندگان سیار خودداری کرده و حتی الامکان از وجه نقد استفاده شود.
وی درخصوص خرید های مجازی نیز خاطرنشان کرد: هموطنان برای خریدهای مجازی قبل ازهراقدام، از اصلی بودن صفحه سایت و آدرس اینترنتی مطمئن تا گرفتار درگاه های جعلی و یا برداشت های غیرمجازنشوند.
رئیس پلیس فتا البرز گفت: از سپردن کارت های بانکی به افراد غیر برای خرید و تراکنش درفضای مجازی خودداری شود چراکه کارت عابر بانک و رمز یک حریم خصوصی محسوب می شود.
وی یادآورشد: چنانچه درموقع خرید مجازی درخواست مبلغ به عنوان بیعانه شود باید ازهرگونه پرداخت خودداری شود.
اقبالی افزود: امروزه استفاده از دستگاه های زیادی در انجام فعالیت های مالی و استفاده از حساب های بانکی دارد اما رعایت نکات ایمنی و ارتقاء آگاهی درخصوص تمام تکنولوژی های روز، امری لازم و غیرقابل اجتناب است.
رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: کاربران در انتخاب کلمه عبور برای کارت های بانکی خود دقت و ازگذر واژه های پرکاربرد و متداول استفاده نکنند.
وی بیان داشت که کاربران باید قبل خرید مطمئن شوند که درگاه ‌های بانکی ارائه شده در خرید آنها، متعلق به بانک است سپس اقدام به خرید کنند.
اقبالی با بیان اینکه پروتکل بانک‌ها در بستر «/:https» است، افزود: کاربران دقت کنند که در کنار نشانی سایت عبارت «/:https» ذکر شده باشد.
رئیس پلیس فتا استان البرزتاکید کرد: همچنین کاربران هنگام ورود اطلاعات بانکی خود در درگاه‌های بانکی،از صفحه کلیدهای مجازی استفاده کنند.
وی گفت: مشتریان پس از انجام تراکنش های مالی، رسید خود را دریافت و آن را بررسی و چنانچه انجام تراکنش مالی ناموفق بود، رسید مربوطه را نزد خود نگه دارند تا از بازگشت پول به حساب بانکی خود مطمئن شوند.
وی یادآورشد که به زبان آوردن رمز کارت بانکی یا انتقال وجوه از طریق پوز این زمینه به وجود آورده تا شیادان با استفاده از روش های خاص ، دست به کلاهبرداری بزنند که در این شرایط خاص می بایست توصیه های پلیس را جدی گرفت و سد راه نفوذ شیادان و کلاهبرداران شد.
رئیس پلیس فتا استان البرزیادآورشد که مردم می‌توانند از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir از روش‌های پیشگیری از جرایم سایبری مطلع شوند.
2098/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.