سرهنگ فیروز سرخوش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از روش های کلاهبرداری استفاده از دستگاه اسکیمر و کپی برداری از کارت عابربانک است.
وی اضافه کرد: اسکیمر نوعی تخلف مبتنی بر فناوری دیجیتال است که در آن با استفاده از یک دستگاه جانبی که بر روی خودپردازها یا دستگاه پوز نصب می شود، اقدام به کپی کردن غیرقانونی از داده‌های نوار مغناطیسی کارت بانکی می شود.
وی ادامه داد: دستگاه های خودپرداز نصب شده در مکان های خلوت، دور افتاده و تاریک و دستگاه های پوز واگذار شده به افراد ناسالم و فروشندگان دوره گرد ظرفیت انجام عملیات مجرمانه اسکیمر را دارا هستند.
رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: شهروندان تا حد امکان از اینگونه دستگاه ها برای دریافت وجه نقد یا مبادلات پولی استفاده نکنند و در صورت ضرورت استفاده، نکات ایمنی را به دقت رعایت کنند.
سرهنگ سرخوش درباره راهکارهای قرار نگرفتن در دام اسکیمر بیان کرد: بهتر است از خودپردازهای واقع در مکان های پرتردد و روشن استفاده شود.
وی ادامه داد: شهروندان از دستگاه های خودپردازی که بر روی آنها آنتی اسکیمر نصب شده استفاده کنند چراکه آنتی اسکمیر هماننده زائده پلاستیکی یا نقاب کلاه بر روی محل ورود کارت قرار گرفته و اجازه نصب دستگاهی برای کپی برداری از کارت عابر بانک را به کلاهبرداران نمی دهد.
وی افزود: هنگام وارد کردن رمز کارت بانکی، یکی از دستان خود را هائل کرده تا کلاهبرداران در صورت استفاده از دوربین مخفی نیز نتوانند رمز کارت را کپی برداری کنند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.