به گزارش روز یکشنبه ایرنا مهرماه سال گذشته جمعی از سپرده گذاران شعبه فرعی پست بانک واقع در روستای همه کسی توابع شهرستان بهار با مراجعه به پست بانک مرکزی در استان همدان از تخلیه حساب های بانکی خود خبر داده و خواستار پیگیری این موضوع می شوند.
در زمان یاد شده عوامل پلیس آگاهی متهم مربوطه را دستگیر کردند و بررسی ها برای مشخص شدن ابعاد این موضوع آغاز شد.
رئیس پلیس آگاهی استان همدان پیشتر در گفت و گو با ایرنا انگیزه مسئول پست بانک روستای همه کسی از تخلیه حساب بانکی سپرده گذاران این شعبه را مشکل مالی و بدهی بالا ذکر کرد.
سرهنگ رضا زارعی عنوان کرد: فرد متهم اعتراف کرده که قصد داشته پس از تسویه بدهی ها، پول سپرده گذاران را به حساب آنها بازگرداند.
یکی از مسئولان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مسئول این شعبه از افراد بومی و مورد وثوق و اطمینان اهالی روستا بوده است.
وی که خواست نامش فاش نشود اضافه کرد: کل مبلغ برداشت شده از حساب بانکی مشتریان این شعبه هفت میلیارد و 500 میلیون ریال است که تاکنون سه میلیارد و 500 میلیون ریال توسط بانک تسویه شده است.
وی بیان کرد: حساب بانکی 130 تن تخلیه شده که تاکنون مشکل 95 نفر از سپرده گذاران این شعبه فرعی پست بانک، رفع شده و تنها 35 تن باقی مانده اند.
وی گفت: مسئول شعبه وجه پرداختی از سوی شهروندان را در داخل سیستم رایانه ثبت نکرده و به جای آن دفترچه سپرده گذاران را بصورت دستی تکمیل کرده است.
وی افزود: پس از طرح دعوی این موضوع در مرجع قضایی، قاضی به رد مال حکم کرده به این معنا که فرد مجرم باید پاسخگوی مردم باشد و بانک مسئولیتی در پرداخت حساب شهروندان ندارد.
وی اضافه کرد: با این وجود پست بانک تاکنون بخش زیادی از طلب سپرده گذاران را پرداخت کرده و مابقی نیز در صورت تائید نهایی، پرداخت می شود.
وی تاکید کرد: در حالیکه بر روی دفترچه سپرده گذاران و داخل شعب پست بانک بر ثبت رایانه ای پرداختی ها تاکید شده ولی سپرده گذاران نسبت به این موضوع توجهی نکرده و این موضوع عاملی برای برداشت از حساب آنها شده است.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.