به گزارش ایرنا، معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کرمان، سایر فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع کوچک در رونمایی از این سامانه در محل اتاق کرمان حضور داشتند.
سککوک سامانه ای در راستای ارتقاء و تسهیل تعاملات داخلی و بین المللی است و مزیت های رقابتی این سامانه از جمله به کارگیری و ارائه روش های مدرن ارتقای بازار با مدیریت زنجیره تامین، به کارگیری موثر الگوهای گردش اعتباری و ارائه روش های مدرن تامین مالی زنجیره تامین و ارائه روش های مدرن مدیریت لجستیک ذکر شده است.
همچنین خدمات عمومی این سامانه ارائه محصولات و خدمات هر عضو از طریق ویترین مجازی اختصاصی، خدمات بازاریابی و ارتقای فروش، خدمات مبتنی بر رایانش ابری، خدمات آموزشی و ارتقای مهارت و خدمات مشاوره ای است.
**سامانه سککوک در 27 استان کشور راه اندازی شده است
معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: تاکنون خدمات بهتر در تامین مالی صاحبان صنایع 26 استان کشور با استفاده از سامانه سککوک انجام و در این راستا امروز این سامانه در استان کرمان رونمایی شده است.
اصغر مصاحب در آیین رونمایی از سامانه کشوری کسب و کار (سککوک) افزود: این سامانه زمینه رونق کسب و کار را برای خریداران، صاحبان صنایع و مصرف کنندگان از راه یک کانال مالی و کاهش هزینه ها، تامین مالی توسط صاحبان صنایع به راحتی محقق می کند.
وی تصریح کرد: در بازدید از واحدهای صنعتی استان کرمان، بحث تامین مالی، زنجیره تامین و مباحث مرتبط با سامانه اهمیت دارد که توسط سامانه کشوری کسب و کار سککوک رفع می شود.
معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ادامه داد: ظرفیت بی نظیری از طریق این سامانه کسب و کار در کشور ایجاد شده لذا بهتر است از این ظرفیت در استان ها به صورت مطلوب بهره برداری شود.
وی از افرادی که زمینه این رویداد را در استان کرمان فراهم کردند تقدیر و تشکر کرد و گفت: امیدواریم با استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی در کشور به خواسته های تولیدکنندگان و صاحبان صنایع رسیدگی و بنگاه های متوسط و کوچک از آن به صورت خاص بهره مند شوند.
**سامانه سککوک مشکلات صنایع را رفع می کند
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در این آیین با بیان اینکه علاقمندیم فعالیت ها مبتنی بر دانش شرکت های دانش بنیان باشد گفت: در سامانه سککوک به روش های جدید تامین مالی، ایجاد شبکه ها، گستره عرضه کالا و دریافت مواد اولیه و صنایع کوچک و متوسط توجه شده است.
سید مهدی طبیب زاده افزود: توجه به کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری و رقابت پذیری، توسعه بازار، ایجاد زنجیره بانک اطلاعاتی و رمز نگاری در این سامانه شاید بخشی مهم از مسائل و مشکلات صنایع و اقتصاد استان کرمان را رفع کند و به علت توجه به این مسائل نقطه اشتراک اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان کرمان است لذا باید به سمت اجرایی شدن این سامانه برویم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اهمیت توسعه شرکت های دانش بنیان گفت: صادرات استان کرمان مواد خام و اولیه است و ارزش افزوده خوبی نداریم لذا برای رفع این مشکلات باید اقتصاد استان مبتنی بر دانش باشد.
وی ادامه داد: اقتصاد استان کرمان بهره ور نیست، اتلاف منابع داریم، رقابت پذیری مفهومی فراموش شده است، شرایط ایجاد رقابت را برای فعالان اقتصادی فراهم نکردیم و سیستم های کنونی هزینه مالی سنگینی به صنایع وارد می کند.
طبیب زاده تاکید کرد: تکمیل ظرفیت های غیرفعال موجود باید مورد نظر مسئولان قرار گیرد، اشتغال مقدمه مهارت آموزی دارد و در شبکه گسترده سککوک اگر به مدل اجرایی در استان کرمان برسیم این مشکلات رفع می شود.
وی اضافه کرد: با شرکت همکاری فراوانی در آموزش و فعالیت ها داریم و می توانیم سامانه کسب و کار سککوک با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، شرکت شهرک های صنعتی استان و انجمن ها در منطقه جیرفت به عنوان مدل کار شود و به عنوان اقدامی مشترک آن را به سایر نقاط این استان توسعه دهیم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: فعالیت ها باید از حالت گزارشی به مدلی عملی تبدیل و به صورت جدی از آن حمایت شود تا در خدمات توسعه بازار و صنایع کوچک تاثیر گذار باشد.
3029/7420
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.