مرتضی دارایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ها و واحدها با همکاری مجموعه مدیریتی استان یا با روش تامین مالی و تعیین تکلیف بدهی های بانکی و مالیاتی صورت گرفته است.
وی در خصوص تزریق تسهیلات به واحدهای صنعتی افزود: اعتبارات و تسهیلات برای احیا این واحدهای صنعتی از محل اشتغال روستایی با بهره پایین یا طرح رونق صنایع تامین شده است .وی با بیان اینکه سازمان مدیریت و وزارت صنعت تفاهم نامه ای در خصوص تزریق اعتبار به صنایع استان منعقد کرده گفت: اخیرا 800 میلیارد ریال اعتبار برای صنایع استان ایلام است سرمایه گذاری ثابت و در گردش، بهسازی و نوسازی صنایع تزریق شده است.
دارایی به زیرساخت ها و تاسیسات شهرک های صنعتی اشاره کرد و افزود: تامین زیر ساخت ها در شهرک های صنعتی روند روبه رشدی داشته اما به معنی تکمیل کامل نیست اما تاسیساتی که ایجاد شده اند به تناوب باید بروز، نگهداری و تعمیر شوند و بطور مداوم در تلاش برای جذب و تامین اعتبار در این زمینه هستیم.
وی تاکید کرد: برای تامین زیرساخت ها و بروز کردن آنها همیشه باید بعنوان یک کار عمرانی اعتبارات آن جذب شود که بتوانیم از این جهت رضایتمندی واحدهای صنعتی را تامین کنیم.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام برگزاری کلاس های آموزشی برای صاحبان صنایع را ضروری دانست و گفت: برگزاری دوره های اموزشی برای واحدهای صنعتی با هدف اموزش علم روز، آشنایی با مسائل ایمنی، مهارتی، مدیریت و کسب و کار بصورت مستمر برگزار می شوند و در 9 ماهه امسال 37 دوره اموزشی برای مدیران و کارکنان در کارخانه ها بصورت رایگان و از محل اعتبارات دولتی برگزار شده است.
به گفته مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام یکی دیگر از اقدامات این سازمان حضور غرفه داران ایلامی در بزرگترین رویداد صنایع کوچک در ایران با هدف ایجاد ارتباطات بین بنگاهی، به نمایش گذاشتن توان و اهمیت نقش صنایع کوچک و متوسط در اقتصاد کشور از یک سو و هماهنگی، پیاده سازی برنامه های توسعه میان دستگاه های دولتی و غیر دولتی عنوان کرد.
دارایی یادآور شد: 10 واحد تولیدی ایلام با حمایت مالی و فراهم کردن غرفه رایگان توسط شرکت شهرک های صنعتی در نمایشگاه بین المللی با هدف تسهیل فرصت زنجیره تامین بازار از طریق نمایش محصولات و خدمات، نشست های تجاری رو در رو ، تبادل اطلاعات، ایده ها و فناوری، نوآوری و بین المللی سازی برگزار حضور داشتند.
268 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری حدود پنج هزار و 368 میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال چهار هزار و 49 نفر در شهرکها و نواحی صنعتی استان ایلام وجود دارد.
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.