شهریار کشاورز روز پنجشنبه در نخستین رویداد استارت آپ صنایع کوچک قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واحدهای تولیدی کوچک و متوسط باید با بهره گیری از نظریات نخبگان و صاحبان ایده فناوری خود را بروز کنند تا در عرصه رقابت و حضور در بازارهای بین المللی موفق ظاهر شوند.
وی اظهار داشت: فعالیت های استارت آپی می تواند به روزآمدی صنایع در بخش فناوری کمک کند و باید از چنین رویدادهایی که در آن نخبگان و صاحبان ایده در حوزه کسب و کار حضور دارند، بیشتر حمایت کنیم.
این مسئول در ادامه یکی از رویکردهای شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین را توجه ویژه به صنایع کوچک و تقویت آنها دانست و گفت: براین اساس راه‌اندازی خوشه صنعتی شیرینی سنتی قزوین در دستور کار دارد.
کشاورز با اشاره به نقش صنایع کوچک در کمک به رونق اقتصاد کشور، ادامه داد: دولت برای اشتغال یک فرد باید 3 میلیارد ریال هزینه کند درحالی که صنایع کوچک با بکارگیری از اقتصاد دانش بنیان به سرمایه اندکی تا سقف یک میلیارد و 500 میلیون ریال نیاز دارند و با راه اندازی آن می توان سهم قابل توجهی اشتغالزایی فراهم کنیم.
وی یادآور شد:: در حال حاضر 15 شهرک صنعتی با چهار هزار هکتار مساحت در استان قزوین فعال است که در آنها بیش از 800 واحد تولیدی عمدتا کوچک و متوسط به فعالیت می پردازند.
9925*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.