به گزارش ایرنا، سردار پاسدار غلامعلی ابوحمزه روز پنجشنبه در آیین اجلاسیه کنگره 6 هزار و 500 شهید استان کرمان افزود: با استفاده از بیانات امام خامنه ای در دیدار های 20 سال گذشته با اعضای ستادهای بزرگداشت کنگره شهدا، 6 رویکرد احصا و 92 برنامه توسط 20 کمیته تخصصی برنامه ریزی شد.
وی بیان کرد: تهیه 80 جهیزیه نوعرسان، آزادی 59 زندانی و توزیع 6 هزار و 500 بسته حمایتی برای نیازمندان در راستای رویکرد خدماتی و اجتماعی و کنگره شهدا انجام شد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: حمایت از 10 پایان نامه پژوهشی در راستای کنگره شهدای استان، برگزاری کنگره ادبیات پایداری و کرسی های آزاد اندیشی از برنامه های رویکرد علمی و پژوهشی این کنگره بود.
وی ادامه داد: در بخش فرهنگی و هنری تولید پنج تئاتر خیابانی و 12 اثر موسیقی، سرود و عکس و نوشته در فضای مجازی و تولید بازی های رایانه ای با محوریت شهدای گرانقدر نیز در برنامه های یادواره شهدا انجام شد.
سردار ابوحمزه تصریح کرد: برنامه تجلیل از شهدا و خانواده های آنها، احداث 2 سقاخانه مزین به یاد شهدا و کاشت 6 هزار و 500 نهال با پلاک شهدا در راستای برگزاری کنگره 6 هزار و 500 شهید استان کرمان برنامه ریزی و اجرا شد.
وی اظهار داشت: در بخش حفظ و نشر آثار کنگره 6 هزار مصاحبه با خانواده های شهدا، تهیه 30 کتاب، رمان، داستان و خاطرات شهدا و غیره نیز از جمله فعالیت های انجام گرفته است.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: نمایشگاه کتاب دفاع مقدس با حضور 139 ناشر، ویژه برنامه نمایش ماهی در خاک، بازدید 6 هزار و 500 دانش آموز از موزه دفاع مقدس، یادواره شهدای اقشار، مراسم پیوند فاطمی یک هزار و 200 زوج جوان نیز در راستای برنامه های کنگره شهدای استان کرمان انجام شد.
اختتامیه کنگره 6 هزار و 500 شهید استان کرمان با حضور سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان و جمعی از مسئولان و خانواده های شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم در مصلی امام علی (ع) کرمان برگزار شد.
همچنین در این آیین از محصولات فرهنگی و تمبر یادبود کنگره رونمایی شد.
کنگره 6 هزار و 500 شهید استان کرمان از 2 اسفند با اجرای برنامه های مختلف آغاز شد و امروز نهم اسفند با برگزاری اختتامیه به کارخود خاتمه می دهد.
3029/7437
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.