به گزارش ایرنا آیت الله محمد رضا ناصری عصر چهارشنبه در دیدار با جمشید تقی زاده، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور با اشاره به اینکه فعالیت برای بازنشستگان یک کار سخت است اظهار داشت: اگر بتوان برای انجام فعالیت‌های مختلف برای بازنشستگان، مسئولیت‌ها را تفکیک کرد بهتر می‌توان کارهای عملیاتی انجام داد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد اضافه کرد: زمانی که اسم بازنشستگی به شخصی داده می‌شود یاس، ناامیدی و عدم فعالیت برای بسیاری از افراد تداعی می‌شود که نیاز است عنوان دیگری به این افراد داده شود تا بتوانند با امید بیشتر به زندگی بپردازند.
امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال برای افراد بازنشسته بسیار مهم است گفت: افراد بازنشسته بسیاری هستند که توان انجام کارهای زیادی دارند که می‌تواند با تشکیل اتاق فکری با حضور این افراد، فعالیت‌هایی را برایشان به وجود آورد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه امروزه که چهل سال از انقلاب گذر کردیم باید به عملکردهای خود دقت نظر بیشتری داشته باشیم تصریح کرد: اینکه نسبت به فعالیت‌ هایی که در طول چهل سال پیروزی انقلاب نگاهی داشته باشیم، سبب می‌شود که نقاط ضعف خود را به خوبی شناسایی و برای دهه پنجم برنامه ریزی کنیم.
ناصری با بیان اینکه سیستم آموزشی کشور یکی از مجموعه‌هایی است که در طول این چهل سال خوب عمل نکرده است افزود: این سیستم جوانان را از تفکر و خلاقیت دور می‌کند و فقط خواندن و نمره گرفتن را برایشان ملاک قرار می‌دهد که نیاز به اصلاح در این زمینه در کشور احساس می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: ما در بسیاری از صنایع پیشرفت داشتیم ولی در برخی دیگر از صنایع هم خوب عمل نشده که نشان از فشل بودن بعضی صنایع و ادارات است.
امام جمعه یزد با بیان اینکه هنر تشکیلات دولت باید این باشد که به مردم بگویند که چه کاری انجام دهند تصریح کرد: ارائه طرح به مردم برای انجام کار، سبب کاهش آمار بیکاری می‌شود که باید از سوی تشکیلات دولت به مردم بیان شود.
وی با تاکید بر اینکه در صندوق بازنشستگی باید فکری به حال بازنشستگان بشود اضافه کرد: این افراد باید مشغول به کاری بشوند که توان انجام کار آن را داشته باشند.
ناصری یکی از بخش‌های غفلت شده در کشور را عدم توجه به صنعت پوشاک عنوان کرد و گفت: این صنعت نیاز به هزینه‌های زیادی ندارد و می‌توانیم با راه اندازی این صنعت، بسیاری از خانواده‌ها را به کار بگیریم و از تولید داخلی نیز حمایت کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: برای بازنشستگان نیز می‌توان کارگاه‌هایی طراحی کرد که بتوانند در طول روز چند ساعت مشغول به کار شوند و در راستای این فعالیت‌ها هم حقوقی دریافت کنند.
امام جمعه یزد یکی از نیازهای اصلی کشور را مدیران کارآفرین و خلاق دانست و اذعان داشت: ما اینگونه مدیران را در سطح کشور زیاد نداریم و بسیاری از آنها دچار روزمرگی شدند که نیاز است روزانه نسبت به انجام کارهای خلاقانه در ادارات خود تفکر کنند.
وی افزود: یکی از کارهایی که باید در دستور کار قرار گیرد، تقدیر از مدیران خلاق و نوآور ادارات است تا مسیری باشد که مدیران دیگر نیز به این سمت سوق یابند.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.